• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Бакалаврская программа «Программа двух дипломов НИУ ВШЭ и Лондонского университета по международным отношениям»

10
Ноябрь

Guidelines for Writing a Coursepaper

A coursepaper is an independent research, not an answer to the question. The topic of the coursepaper is related to the issue, which was not studied by the student before. In the coursepaper student refers exclusively to research and scientific texts, and not to textbooks. It should also be strictly connected to the specific theory of International relations (e.g. a student should explain an event (or etc.) by a theory, and prove why this theory is suitable in provided case).

 

A Coursepaper consists of Introduction, Methodology, Main Bodyand Conclusion.

 

 

Курсовая работа состоит из Введения, Теоретико-методологической главы, Основной содержательной части и Заключения.

 

The introduction should consist of such basic elements as an introduction to the research problem, literature review and the research question. Literature review includes gaps in previous studies and novelty of the research question. Research questionstates a hypothesis. All the above elements must be arranged in the respective order.

Введение должно состоять из таких базовых элементов, как введение в суть научной проблемы, обзор литературы и постановка исследовательского вопроса.В разделе обзор литературы обозначаются пробелы в предыдущих исследованиях и показывается новизна исследовательского вопроса .В рамках постановки исследовательского вопросаформулируется гипотеза. Все вышеуказанные элементы должны быть расположены в соответствующем порядке.

 

Theory and methodology focuses on research tools and includes two sections: in the paragraph devoted to the theory, the choice of the theoretical paradigm is justified, the theories and concepts on which research is based are listed, and also how they can help answer the research question. Methodological tools are listed in the methodological section and their application is justified.

  Usually this section defines the further structure of the work.

Analysis should be based on primary data, not only on secondary.

Теория и методология –в данной главе определяются научные инструменты исследования.Обычно она может делиться на два параграфа: в параграфе, посвященном теории, обосновывается выбор теоретической парадигмы, перечисляются теории и концепции, на которые опирается исследование, а также указывается то, как они могут помочь ответить на исследовательский вопрос. В методологическом параграфе перечисляются методологические инструменты и обосновывается их применение. Обычно этот раздел определяет дальнейшую структуру работы.

 

Analysis/Main Content (Arguments) shall be divided into several chapters, each of the chapters consisting of claims. Each chapter should represent a complete block, which sums up the arguments necessary to answer the research question.

Анализ/Содержательная часть делится на несколько глав (обычно 2 или 3), каждая из которых состоит из аргументации. Каждая глава должна представлять законченный смысловой блок, представляющий собой сумму аргументов, необходимых для разрешения поставленного исследовательского вопроса.

 

 

Each claim consists of a statement, supported by references to  relevant sources, and an inference (student’s conclusions, based on the information from the reference part).

 

Каждый аргументсостоит из: утверждения, подкрепленного фактами из релевантных источников со ссылками (reference), или проанализированными данными, и собственных выводов на основе этих фактов/проанализированных данных (inference).

The conclusion sums up the research and answers the research question. It should include such elements as a brief summary of the hypothesis – a "reminder" to the reader; a brief summary and conclusions on each of the chapters; confirmation or disproof of the hypothesis, based the obtained data.

Заключение суммирует исследование и дает ответ на исследовательский вопрос. Оно должно включать в себя такие смысловые элементы как: краткое изложение поставленной гипотезы – «напоминание» читателю; краткое суммирование и выводы по каждой из глав; подтверждение или опровержение гипотезы на основе полученных данных.