• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

America Through Foreign Eyes

2019/2020
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
4
Кредиты
Статус:
Курс по выбору
Когда читается:
2-й курс, 4 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

The United States has always been a source of fascination— both attraction and repulsion — for the people of France, Mexico, China, and African countries such as Nigeria, Ghana, and Sudan. America Through Foreign Eyes is a rich, interdisciplinary, international course that features Rice faculty from a variety of disciplines and area studies. Focused on perceptions of America abroad, the course is a cross between World Cultures and American Studies. The course features four modules, each covering the perceptions and interactions of particular regions with America, Americans and Americanization.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Gain and apply knowledge and understanding of the way people perceive other cultures: genesis of Generalizations, Essentialisms, and Stereotypes
  • Analyze foreign cultural outlook on the U.S., Americans, and the process of Americanization
  • Gain insight into the way France, Mexico, China, Nigeria, Ghana, and Sudan perceive the USA
  • Study key African, Chinese, French, and Mexican intellectual and artistic works devoted to the United States and Americans
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Examine historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of African writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion
  • Examine historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Chinese writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion
  • Examine historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of French writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion
  • Examine historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Mexican writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion
  • Examine historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Russian writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion
  • Examine historical and contemporary perceptions of Africa, China, France, Mexico, and Russia through American eyes.
Course Contents

Course Contents

  • America through African Eyes
    This module examines historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of African writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion.
  • America through Chinese Eyes
    This module examines historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Chinese writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion.
  • America through French Eyes
    This module examines historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of French writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion.
  • America through Mexican Eyes
    This module examines historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Mexican writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion.
  • America through Russian Eyes
    This module examines historical and contemporary perceptions of America, Americans through the lens of Russian writers, artists, politicians, intellectuals, public opinion.
  • Reversing the Gaze
    This module examines historical and contemporary perceptions of Africa, China, France, Mexico, and Russia through American eyes.
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Exam
  • non-blocking Research project
    Проект может выполняется индивидуально или в группах до 3 студентов в электронном виде. Итоговый проект загружается в Google Folder до 1 июня 17.00. Название документа должно содержать фамилию на русском языке, например, Иванов.docx / Иванов.Петрова.Сидоров.docx. Требования к оформлению: Общий объем проекта составляет ≈15 страниц, включая титульный лист (Приложение 1) и оглавление. Интервал – 1,5. Цвет шрифта – черный. Размер шрифта (кегль) 14. Тип шрифта – Times New Roman. Шрифт печати должен быть прямым, четким, черного цвета, одинаковым по всему объему текста. Разрешается использовать полужирный шрифт при выделении заголовков структурных частей работы. Текст выравнивается по ширине. Размер абзацного отступа – 1,5 см. Страница с текстом должна иметь левое поле 30 мм, правое — 10 мм, верхнее и нижнее – 20 мм. Страницы работы нумеруются арабскими цифрами (нумерация сквозная по всему тексту). Номер страницы ставится в правом верхнем углу листа без точки. Титульный лист включается в общую нумерацию, номер на нем не ставится. Все использованные в тексте источники должны быть представлены в библиографическом списке. Библиографические записи оформляются в соответствии с требованиями APA (https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references).
  • non-blocking Online course completion
Interim Assessment

Interim Assessment

  • Interim assessment (4 module)
    0.3 * Exam + 0.3 * Online course completion + 0.4 * Research project
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • - A Few Lessons from American History: Reader for Students of English - Общество с ограниченной ответственностью "СТАТУТ" - 2014 - ISBN: 978-5-8354-1011-8 - Текст электронный // ЭБС Лань - URL: https://e.lanbook.com/book/61518
  • - Прохорова О. Н., Вишнякова О.Д., Чекулай И.В. — Базовые ценности американской культуры. The Basic Values in American Culture: Privacy: учеб. пособие - Издательство "ФЛИНТА" - 2017 - ISBN: 978-5-9765-1471-3 - Текст электронный // ЭБС Лань - URL: https://e.lanbook.com/book/119298

Recommended Additional Bibliography

  • Duchak, Alicia. An a-Z of Modern America, Taylor & Francis Group, 1999. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/hselibrary-ebooks/detail.action?docID=168465.