• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Sociodemographic and behavioral factors of pre-obesity and obesity among adult Russians

Churilova E., Rodina O.

Population and Economics. 2024. Vol. 8. No. 1. P. 97-114.

Глава в книге
Здоровье как компонент человеческого потенциала - роль системы здравоохранения и других факторов в поддержании здоровья

Селезнева Е. В., Потапчик Е. Г., Сажина С. В. и др.

В кн.: Человеческий потенциал: современные трактовки и результаты исследований. М.: Всероссийский центр изучения общественного мнения, 2023. Гл. 1.7. С. 113-142.

Препринт
Доступность медицинской помощи в пандемию COVID-19 для населения России старшего возраста

Селезнева Е. В., Шарепина Е. А., Карева Д. Е.

Научный дайджест НЦМУ. 0000. НЦМУ "Центр междисциплинарных исследований человеческого потенциала, 2023. № 12 (29).

Introduction to Statistics and Calculus

2021/2022
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты
Статус:
Курс адаптационный
Когда читается:
1-й курс, 1 модуль

Преподаватель

Козлов Владимир Александрович

Козлов Владимир Александрович

Course Syllabus

Abstract

This course aims to help you to draw better statistical inferences from empirical research. First, we will discuss how to correctly interpret p-values, effect sizes, confidence intervals, Bayes Factors, and likelihood ratios, and how these statistics answer different questions you might be interested in. Then, you will learn how to design experiments where the false positive rate is controlled, and how to decide upon the sample size for your study, for example in order to achieve high statistical power. Subsequently, you will learn how to interpret evidence in the scientific literature given widespread publication bias, for example by learning about p-curve analysis. Finally, we will talk about how to do philosophy of science, theory construction, and cumulative science, including how to perform replication studies, why and how to pre-register your experiment, and how to share your results following Open Science principles.