• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2019/2020

Менеджмент туристских дестинаций

Статус: Курс обязательный (Экономика впечатлений: менеджмент в индустрии гостеприимства и туризме)
Направление: 38.04.02. Менеджмент
Когда читается: 1-й курс, 3 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Прогр. обучения: Экономика впечатлений: менеджмент в индустрии гостеприимства и туризме
Язык: английский
Кредиты: 4
Контактные часы: 40

Course Syllabus

Abstract

The discipline "Management of tourist destinations" refers to the basic part of the cycle of disciplines of the program, providing training for the master in the direction of 38.04.02. Management. Discipline is taught in the third module in the first year of study at the magistracy. The study of this discipline is based on the following disciplines: • Organization theory and organizational behavior. • The economy of collective consumption and innovative entrepreneurship
Learning Objectives

Learning Objectives

  • the formation of ideas about the specifics of the management of tourist destinations;
  • the study of the main areas and tools for managing tourist destinations;
  • obtaining basic knowledge and skills of applying approaches and tools for managing tourist destinations.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • He owns modern managerial technologies used in the management of destinations.
  • Able to identify and formulate relevant scientific problems in the field of management, to generalize and critically evaluate the results obtained by domestic and foreign researchers on a selected topic
  • It uses data collected from various sources to analyze development paths and approaches to managing tourist destinations
  • all students are able to work in a team
Course Contents

Course Contents

  • Introduction to the management of tourist destinations
  • Tourism Destination Management Stakeholders
  • Territory Branding
  • Branding territories. Cultural component
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Classroom work
  • non-blocking Colloquium
  • non-blocking independent work
  • non-blocking exam
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Zoom (https://www.zoom.us/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Zoom. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее 3-х минут. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи на 3 минуты и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • Interim assessment (3 module)
    0.21 * Classroom work + 0.28 * Colloquium + 0.3 * exam + 0.21 * independent work
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Pizam, A., & Wang, Y. (2011). Destination Marketing and Management : Theories and Applications. Cambridge: CAB International. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=390671

Recommended Additional Bibliography

  • Aitken, R., & Campelo, A. (2011). The four Rs of place branding. Journal of Marketing Management, 27(9–10), 913–933. https://doi.org/10.1080/0267257X.2011.560718