• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Аспирантура 2020/2021

Академическое письмо (на английском языке)

Статус: Курс по выбору
Направление: 38.06.01. Экономика
Когда читается: 2-й курс, 2 семестр
Формат изучения: без онлайн-курса
Язык: русский
Кредиты: 4
Контактные часы: 38

Программа дисциплины

Аннотация

Настоящая программа устанавливает минимальные требования к знаниям и умениям обучающихся по программам подготовки научно-педагогических кадров в аспирантуре (далее – аспиранты) по направлению подготовки 38.06.01 «Экономика», профилю «Экономика и управление народным хозяйством (управление инновациями; логистика; маркетинг; менеджмент)» и определяет содержание и виды учебных занятий и отчетности. Программа предназначена для преподавателей, ведущих данную дисциплину для аспирантов направления 38.06.01 «Экономика» подготовки научно-педагогических кадров в аспирантуре. Программа разработана в соответствии c: • Образовательным стандартом НИУ ВШЭ по направлению подготовки 38.06.01 «Экономика»; • Учебным планом подготовки аспирантов по направлению 38.06.01 «Экономика» профилю «Экономика и управление народным хозяйством (управление инновациями; логистика; маркетинг; менеджмент)».
Цель освоения дисциплины

Цель освоения дисциплины

  • Целями освоения дисциплины « Академическое письмо на английском языке» являются: - подготовка аспирантов к использованию английского языка в профессиональном и научном общении; - изучение закономерностей построения и лингвистических особенностей научных текстов на английском языке; - формирование языковых навыков, способствующих написанию научных текстов; - формирование академических навыков: работа с научными информационными источниками, критическое чтение, реферирование, рецензирование научных текстов. - использование компьютерных и информационных технологий в целях написания академических текстов.
Планируемые результаты обучения

Планируемые результаты обучения

  • Skills in preparing manuscripts
  • Know how to present a philosophical problem and motivate its importance
  • Know how to present the results and problems of the existing literature, in a manner that highlights the significance and originality of your thesis.
  • Know how to write concise abstracts of philosophy research papers, containing a clear statement of the main thesis of the paper and some indication of its motivations and argumentative strategy.
Содержание учебной дисциплины

Содержание учебной дисциплины

  • Course and reviews key principles of effective writing
    introduces the course and reviews key principles of effective writing. In particular, you will practice cutting clutter from writing.
  • Writing with strong, active verbs
    Focuses on writing with strong, active verbs. Lessons include how to: write in the active voice; avoid turning verbs into nouns; choose strong verbs; and get to the main verb of a sentence quickly.
  • Vary sentence structure and write strong paragraphs
    Reviews how to vary sentence structure and write strong paragraphs. You will practice using the dash, colon, semi-colon, and parentheses, as well as writing well-organized and concise paragraphs.
  • Reviews the writing process
    Reviews the writing process. I will give you tips for making the writing process easier, more efficient, and more organized.
  • Reviews the sections of a scientific manuscript
    Reviews the sections of a scientific manuscript. You will learn how to format tables and figures, and how to write results, methods, introduction, and discussion sections.
  • Peer review process, as well as ethical issues in scientific publishing
    Discusses the peer review process, as well as ethical issues in scientific publishing. You will learn how to avoid plagiarism, determine authorship, submit a paper, write a peer review, and avoid predatory journals.
  • Types of writing beyond original research manuscripts
    Reviews types of writing beyond original research manuscripts. You will learn how to write review papers, grants, letters of recommendation, and personal essays.
  • Presenting a philosophical problem
    Present a philosophical problem and motivate its importance
  • Literature Review
    Give a goal-oriented review of the literature placing your contribution in an existing debate and highlighting its significance and originality
  • Abstracts
    Write clear and effective abstracts for philosophy research papers, stating their main theses and outlining their motivations and argumentative strategy.
Элементы контроля

Элементы контроля

  • неблокирующий письменные работы
  • блокирующий экзамен
  • неблокирующий письменные работы
  • блокирующий экзамен
Промежуточная аттестация

Промежуточная аттестация

  • Промежуточная аттестация (II семестр)
    0.7 * письменные работы + 0.3 * экзамен
Список литературы

Список литературы

Рекомендуемая основная литература

  • James P. LeSage, & Christine Thomas-Agnan. (2015). Interpreting Spatial Econometric Origin-Destination Flow Models. Journal of Regional Science, (2), 188. https://doi.org/10.1111/jors.12114
  • Liu, I. (2018). Ethical pluralism and the appeal to human nature. European Journal of Philosophy, 26(3), 1103–1119. https://doi.org/10.1111/ejop.12350
  • Nagel, T., & Askews & Holts Library Services. (1987). What Does It All Mean? : A Very Short Introduction to Philosophy. New York: Oxford University Press. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=2096427
  • Nehamas, A. (2018). Nietzsche, intention, action. European Journal of Philosophy, 26(2), 685–701. https://doi.org/10.1111/ejop.12295
  • Washington, S., Karlaftis, M. G., & Mannering, F. L. (2003). Statistical and Econometric Methods for Transportation Data Analysis. Boca Raton: Chapman and Hall/CRC. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=111069

Рекомендуемая дополнительная литература

  • Washington, S., Karlaftis, M. G., & Mannering, F. L. (2011). Statistical and Econometric Methods for Transportation Data Analysis (Vol. Second edition). Boca Raton, FL: Chapman and Hall/CRC. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1763415