Магистратура
2021/2022
Анализ социальных медиа
Статус:
Курс по выбору (Аналитик деловой разведки)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Кто читает:
Кафедра проблем безопасности
Где читается:
Институт проблем безопасности
Когда читается:
1-й курс, 2 модуль
Формат изучения:
с онлайн-курсом
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Рудченко Александр Дмитриевич
Прогр. обучения:
Аналитик деловой разведки
Язык:
английский
Кредиты:
4
Контактные часы:
4
Course Syllabus
Abstract
After taking this course, you will be able to: - Utilize various Application Programming Interface (API) services to collect data from different social media sources such as YouTube, Twitter, and Flickr. - Process the collected data - primarily structured - using methods involving correlation, regression, and classification to derive insights about the sources and people who generated that data. - Analyze unstructured data - primarily textual comments - for sentiments expressed in them. - Use different tools for collecting, analyzing, and exploring social media data for research and development purposes.