• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2021/2022

Проектный семинар "Мастерская инновационного проекта"

Направление: 27.04.05. Инноватика
Когда читается: 2-й курс, 1, 2 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Прогр. обучения: Управление исследованиями, разработками и инновациями в компании
Язык: английский
Кредиты: 6

Course Syllabus

Abstract

Дисциплина "Проектный семинар" направлена на овладение студентами практических навыков по разработке и упаковке инновационных проектов (как в форме стартапа, так и в форме внутрикорпоративного стартапа), командной работе и командной защите проектов. В результате изучения, студент должен знать принципы командной работы над проектами, уметь использовать инструменты разработки, корректировки, упаковки и защиты проектов и интегрировать полученные теоретические навыки в едином групповом проекте, а также овладеть навыками командной работы и публичной защиты проекта.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Aim of "Innovative Projects Workshop" subject mastery is develop students practical skills on innovation projects development and execution (as a startup or as an intrapreneurship project), team work and project presentation and defence.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Student is able to apply ideation tools and describe relevant business model
  • Student is able to apply those tools
  • Student is able to choose field of innovation project
  • Student is able to make financial model, calculate financial and investment efficiency and choose investment strategy
  • Student is able to make presentation in different formats and timing and are able to prepare supporting slides
  • Student is able to make various types of prototypes and MVPs
  • Student is able to split roles and tasks inside the team
  • Student knows about ideation tools and business model
  • Student knows about innovations and open innovations
  • Student knows principles of team formation and team work
  • Student knows tools for situation analysis
  • Student master those abilities
  • Students are able to formulate hypothesis, conduct deep interview and analyse the result
  • Students master those abilities
Course Contents

Course Contents

  • Team formation and choice of field of innovation project
  • Innovations, Open innovations and how startups and corporates work together
  • Situation analysis
  • Project concept development and business model
  • Customer development and hypothesis testing
  • Product development and rapid prototyping
  • Presentation and defence of innovation project
  • Financial modelling and investment strategy
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking individual elevator-pitches, evaluated by at least 2 experts
  • non-blocking group pitches in form of attacker - defender - consultunt
  • non-blocking final pitches
  • non-blocking homework evaluation
  • non-blocking Project and concept check
  • non-blocking team check
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 1st module
    0.7 * Project and concept check + 0.3 * team check
  • 2021/2022 2nd module
    0.3 * homework evaluation + 0.15 * individual elevator-pitches, evaluated by at least 2 experts + 0.15 * group pitches in form of attacker - defender - consultunt + 0.4 * final pitches
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Бизнес с нуля : метод Lean Startup для быстрого тестирования идей и выбора бизнес - модели, Рис, Э., 2017
  • Инвестиционная оценка : инструменты и методы оценки любых активов, Дамодаран, А., 2017
  • Построение бизнес - моделей, Остервальдер, А., 2015
  • Презентация в стиле дзен. Основы дизайна для тех, кто хочет выступать лучше, пер. с англ. И. Айзятуловой, 279 с., Рейнольдс, Г., 2015

Recommended Additional Bibliography

  • Построение бизнес- моделей: Настольная книга стратега и новатора, Остервальдер, А., 2014