Магистратура
2021/2022
Стартапы в креативной экономике
Статус:
Курс по выбору (Менеджмент в индустрии впечатлений)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Кто читает:
Департамент менеджмента
Где читается:
Санкт-Петербургская школа экономики и менеджмента
Когда читается:
2-й курс, 2 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Шокола Яна Владимировна
Прогр. обучения:
Менеджмент в индустрии впечатлений
Язык:
русский
Кредиты:
3
Контактные часы:
24
Программа дисциплины
Аннотация
The aim of the course is to provide understand the basics of the entrepreneurial process, factors affecting entrepreneurship in the context of the creative economy. The students will acquire an understanding of global processes in entrepreneurship, main concepts of entrepreneurship; learn about key data sets, organizations, structures supporting entrepreneurship. Students will learn techniques of idea creation and validation approaches to opportunity analysis, techniques of industry analysis; development of start-up business models; model validation; funding strategies. Students acquire the following skills: Apply entrepreneurial thinking; create and discover entrepreneurial opportunity (creative startups) in art, culture, and creative sector; know practical aspects of startups.
Планируемые результаты обучения
- Students will go through all the stages of a startup from creating an idea to developing a plan, market strategy, promotion strategy, legal strategy.
Содержание учебной дисциплины
- Entrepreneurial Opportunities
- Idea generation framework
- Funding sources from Bootstrapping to IPO
- Legal issue
- Networking. Interaction with entrepreneurial peers
- Market driven concept development
- Final report development
Промежуточная аттестация
- 2021/2022 учебный год 2 модуль0.15 * participation in seminars + 0.3 * exam + 0.25 * homework + 0.3 * defense of a startup project
Список литературы
Рекомендуемая основная литература
- Per Davidsson. (2003). The Domain of Entrepreneurship Research: Some Suggestions. Http://Www.Ihh.Hj.Se/Eng/Research/Publications/Wp/2003_3_the_domain_of_entrepreneurship_research.Pdf.
- Steve Blank, & Bob Dorf. (2020). The Startup Owner’s Manual : The Step-By-Step Guide for Building a Great Company. Wiley.
Рекомендуемая дополнительная литература
- Dimo Dimov. (2011). Grappling with the Unbearable Elusiveness of Entrepreneurial Opportunities. Entrepreneurship Theory and Practice, 1, 57. https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2010.00423.x