• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Мокрова Рената Андреевна
Differences between Vichy brand image and Vichy brand identity in Russian and French markets
Факультет менеджмента
Маркетинг
(Магистратура)
2014
Brand identity is originated by the company and should be maintained across markets. It is the essence of the brand. Brand identity is communicated to consumers through coded messages and signals. As the result of the communication process brand image in consumers’ minds is constructed. Brand image refers to the perception of the brand by consumers, and it can be different from the original brand essence created by the company. The gap between brand identity and brand image may happen due to the influence of external factors on the process of receiving messages from the company or because of the consumers’ subjectivity with respect to information perception.The key challenge for marketing managers is to construct the understanding of the brand among the target audience aligned with company’s vision. In this research paper the issue of the gap between brand identity and brand image is studied on the example of Vichy brand (L’Oréal Groupe). Recently Vichy has revised its identity, thus for the company it is an acute question whether the renewed identity is recognized by the consumers. The research is done in French and in Russian markets, and the results are compared between countries, with the recommendations proposed accordingly to eliminate the revealed gap.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР