• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Загороднова Екатерина Павловна
Determinants of Academic Achievements in Continuing Education
9
2017
This research attempts to identify factors that affect academic achievements of students which have decided to continue their professional education after graduation from their first college or university. This question is very relevant due to the fact that most of the research is dedicated to the academic achievements of young people and neglects those students who decide to continue their education and are willing to financially support their study.

Managerial application might be related to the marketing and promotional activities of universities. Moreover, knowledge about factors influencing academic achievement of adult students can help to build better educational programs.

The purpose of this study is to reveal the factors of academic achievement of adult students in programs of continuing education in the HSE in Perm.

The survey for the purpose of this research was carried out in two waves: in 2015 and 2016. Students’ academic achievement data was taken for the first year of education at the HSE- Perm, because in this case we focus more on pure primary factors and avoid endogenous evolution of students’ incentives.

In the study we were dealing with censored data, because it does not take into account those applicants who have made a non-random decision not to study at the NRU HSE in Perm. That is why the Heckman procedure was used, which allowed us to eliminate bias brought by self-selection.

Results of the study showed that the probability of completing the study depends on students’ original intentions. Meanwhile, academic achievements of adult students depend mainly on financial considerations, such as their level of income and the source of the financial support of their study.
Текст работы (работа добавлена 9 февраля 2017г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР