• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Офори Стелла -
Effects of Perceived Parenting Styles on the Emotional Intelligence of Adolescents
2017
Emotional Intelligence has been observed to play a very vital role in the lives of people. One key factor that contributes greatly to the development of one’s emotional intelligence is perceived parenting style. This implies that it is essential to increase the knowledge concerning the best ways in which parents can raise their children. Therefore, the purpose of this study was to examine the effects of perceived parenting styles (authoritarian, authoritative and permissive) on the emotional intelligence of adolescents. Additionally, this study looked at the relationships existing among parenting styles, emotional intelligence, self-esteem, positive relations with others and academic performance. Path analysis was used to observe the association existing between perceived parenting styles, emotional intelligent, positive relations, self-esteem and academic performance of Ghanaian adolescents. Results indicated a significant positive indirect effect of perceived fathers’ and mothers’ authoritative styles on positive relations, on self-esteem and on academic performance through emotional intelligent. Findings revealed the important role parents play in the development of their children’s emotional intelligence. This study shows the necessity for parents to adapt authoritative parenting style to better the emotional intelligence of their children.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР