• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Антошко Ксения Владимировна
International Students in Russian Universities: Study Motivations, Friendships, and Satisfaction Level
7
2017
Annotation

The current study is focusing on educational motivations, friendships and satisfaction of international students enrolled to Russian universities both part-time and full-degree. The main research question is what is the structure of study abroad motivations, friendship networks and satisfaction of international students?

The framework developed by Gardner and Lambert [Gardner, Lambert, 1972] and applied by Yu and Downing [Yu, Downing, 2012] is used to analyze the structures of study abroad motivations and satisfactions of international students, dividing between the ones of integrative and instrumental nature. Functional theory developed by Bochner et al. [Bochner, McLeod, Anli Lin, 1977] and extended by Furnham and Alibnai [Furnham, Alibhai, 1985] is applied to examine the structure of friendships.

156 students from 47 countries participated in the study. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, exploratory and confirmatory factor analysis were applied.

It was found that the motivational structures were similar for exchange and full-degree students, but bear some conceptual differences. The factors comprising satisfactions of exchange students were of more emotional nature, whereas factors for full-degree students had more of a practical component.

The motivational model for full-degree students demonstrated that ‘Education and Affordability’ was an important factor, influencing both general level of satisfaction and satisfaction with studies through affecting satisfaction with courses and professors and satisfaction with everyday life.

The analysis of mean numbers of co-national, international and host-national friends showed that unlike the hypotheses supposed, the mean number of co-national friends was the lowest of all groups. However, co-nationals were the most often nominated as ‘close friends’.
Текст работы (работа добавлена 25 мая 2017г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР