• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Кузова Анастасия Владимировна
The Impact of Local Industry Regulations on the Marketing Strategies of International Tobacco Companies: the Comparison of Russia and Australia
Международный бизнес
(Магистратура)
2018
Every company that operates on Russian tobacco market knows how unpredictable and inventive the Russian government can be in terms of tobacco and alcohol markets regulations. The inability to predict market trends, competitors’ actions and other important indicators come from almost unexpected local legal regulations towards the market.

It is widely known that smoking causes different health issues including cancer and many people die because of smoking. No wonder government around the World take care of their citizens and want to improve the overall health of nation.

The topic of the work is significant as it studies the ways tobacco companies try to counteract bans and restrictions and keep making profit by targeting consumers’ needs and wants. The marketing is usually associated with advertising and promotion, however, these instruments are banned in the researched markets. That work will research and analyze what marketing instruments are used to deliver relevant product and fulfill expectations of target audience.

The impact of local legal regulations on marketing strategies of international tobacco companies in Russia and Australia will be studied. In the first chapter the author studies the theoretical aspects of marketing strategies and external factors affecting them. In the second chapter the author moves towards legal regulations in Russia and Australia. There will be a review of the main laws affecting tobacco industry on the markets and what instruments are banned. Then there will be a review the marketing strategies of tobacco companies with specific examples and analyze the statistics of markets under changes in laws and marketing strategies of tobacco companies. The last chapter will be devoted to final conclusions and recommendations.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР