• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Clusters are known to be powerful engines of economic development. Nowadays fast globalization of economy and strong development of science, technology and innovation (STI) made the competition among clusters heavier. Cluster branding is a unique concept that differs from marketing and plays crucial role in the long-term development of the cluster. Cluster and its stakeholders are able of deriving various benefits from a strong brand. However the specifics of clusters make it challenging to build a strong brand identity.

The main aim of this work is to explore the functions and characteristics of branding of a cluster in the context of the theory of place branding. And investigate whether they are being applied in cluster development. In-depth interview approach has been chosen to gain thorough understanding of cluster branding features and challenges.

In the empirical research the qualitative method was found to be the most appropriate, and was applied to seven in-depth interviews with specialist from Russia, Finland and China, five of them were about cluster branding, while the other one addressed place branding issues.

As a result of the empirical research it was demonstrated that it is important to apply place branding to cluster branding. All of the interviewees underlined the significance of branding in a long run. They also have confirmed the hypothesis that clusters could benefit in their branding efforts if they would better understand the city or region to which they belong and use place-bound features to a larger extent in their branding. This master thesis is concluded by recommendations for implementing concept of branding to clusters with an ascent on place branding perspective.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР