• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Бунина Татьяна Алексеевна
The Role of Feedback in the English Language Teaching at the Faculty of Foreign Languages
9
2019
Over the last decades, the role of feedback in second language acquisition (SLA) has come into notice. With the further development of the issue of error-making, the new term called corrective feedback (CF) appeared. CF can be defined as «responses to learner utterances containing an error» (Ellis, 2006, p. 28). Naturally, the problem of CF received a considerable amount of criticism. However, the growing body of knowledge has demonstrated strong support for CF effectiveness. Thus, the primary aims of the paper are (a) to outline the main strategies and classifications of CF (b) to investigate the feedback preferences of ESL instructors and students at the linguistic department of the Higher School of Economics. The current work seeks to shed some light on the issue of error correction by examining CF techniques that are given on the learners' oral and written productions. To achieve the key objectives of the study, a multi-method research design was implemented in the form of literature analysis and survey. Hence, both quantitative and qualitative methods were used to collect the data. The proposed research helps to obtain new knowledge about L2 learners’ and instructors' attitude towards correction. Thus, findings from the study might be advantageous for the teachers who work with ESL students at the linguistic faculties and want to gain a better understanding of the students' correcting preferences.
Текст работы (работа добавлена 20 мая 2019г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР