• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Кочина Полина Алексеевна
Teaching Grammar to Linguistics Students: Choosing the Relevant Approach
10
2019
Grammar teaching has long been a controversial issue for language pedagogy specialists. Two opposing positions towards grammar instruction coexist nowadays, namely, the view advocating explicit instruction methods, with a focus on form and accuracy as their prior goal, and the principles of communication-based language acquisition, supported by the belief that a language student should learn grammar implicitly through exposure to comprehensible input and completion of meaningful tasks. Ample research has been dedicated to revealing the advantages and downsides of both of these attitudes. However, the most suitable approach to teaching grammar to linguistics students, specifically those specialising in foreign languages not only in terms of linguistic theory, but also as a means of intercultural communication, has not yet been identified. The present study aims at investigating how the two most popular methods rooted in the pedagogical principles mentioned above affect linguistics students’ grammar skills progress and learner motivation. With this purpose in mind, we will employ qualitative and quantitative analysis of the tests and surveys completed by linguistics students before and after the experimental lessons. The results of the research may contribute to the design of grammar syllabi at programmes in foreign language education.

Key words: grammar teaching, PPP, second language acquisition, task-based language teaching
Текст работы (работа добавлена 17 мая 2019г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР