• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Попова Анна Вячеславовна
Performance Effect of Social Networking Account of a Company
Экономика
(Бакалавриат)
9
2019
Digital ubiquity has been revolutionizing business, changing the way companies

operate significantly, which resulted in global digitalization. Social Media is one of

the major aspects of Internet side of digitalization. However, Social Media is

currently represented by many different tools – Social Networking Services, such as

Facebook and Twitter, are the most popular among them. Considering its spread and

influence on our everyday life, the usage of Social Networking Sites (SNS) is

considered one of the most accelerating trends in business context. The issue raised

in this research is aimed at getting empirical knowledge about Social Networking

Services impact on company’s financial performance. In particular, this study

concentrates on Social Networking Sites and metrics, related to company’s official

SNS Accounts (SNA). The research uses a number of different metrics to evaluate

the usage of Accounts in Facebook, Twitter and Vkontakte by company. A

methodology employed includes Principal Component Regression applied to a

database of 625 Russian companies by sales. The results suggest that presence of the

account and number of followers have positive effect on financial performance,

measured by sales. However, the study failed to support hypotheses about other SNA

usage metrics. The results provide valuable insights on SNA usage by Russian

companies, as well as make a significant contribution to the theory. The study

consists of seven sections: introduction, literature review, research design,

methodology, data description, empirical results and conclusion.
Текст работы (работа добавлена 13 мая 2019г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР