• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
Матвеев Владимир Константинович
Factors Influencing the Consumer Choice of International FMCG Companies' Products: Cases of Essity and Kimberly-Clark in the US and Russia
Международный бизнес
(Магистратура)
2019
There are a lot of factors and criteria influencing the consumer choice. If your product is perfect for the client but costs ten-times more than your competitor, it will be not sold at all. Pricing, product quality and other factors also influence the choice and to understand what influences more, we are making such a research.

The work bases on three main definitions: Consumer choice, FMCG market and Hygiene. All these terms are very important in business and peoples lives. That is why this work is very actual. The research starts from the theoretical analysis of the consumer choice by famous scientists and journals. It helps to understand the problem from different angles and look deeply into the topic. Then comes the FMCG market research where we analyze the main goals of FMCG companies. And finally, we look deeper in to the Hygiene market and make a research of the consumer choice of toilet paper in the USA and in Russia.

The goal of the paper is to reveal factors influencing on consumers’ choice of toilet paper and make recommendation for two FMCG hygiene products producers on how to expand on Russian and US markets

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР