• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Разработка маркетинговой стратегии внедрения новой услуги на медицинский рынок

ФИО студента: Мухсинова Анна Юрьевна

Руководитель: Санникова Юлия Сергеевна

Кампус/факультет: Санкт-Петербургская школа экономики и менеджмента

Программа: Менеджмент (Бакалавриат)

Оценка: 8

Год защиты: 2019

The paper examines different aspects of strategic marketing in the context of the healthcare organization. The review of studies on marketing in medicine proved that the sphere of medical business has a set of important features that directly influence marketing planning of the company. These features were revealed in 4 components of the marketing mix (promotion, price, place, product), however, there are no papers studying the extended version of this marketing model (7P) in medicine. In the case study the dental clinic “Dental Palace” in St. Petersburg is considered. Current market position of the clinic was considered both from the inside (internal environment), and from the outer side (analysis of external environment). SWOT analysis is conducted based on the results. The paper is written in a project-analytical format, which implies analyzing a problematic or challenging situation: implementation of a child’s dentistry, which is planned by management of the clinic. So, in the project part, the new service is considered by interviewing an expert in child’s dentistry, demand is analyzed using an online survey and recommendations on introduction are provided. Moreover, the core hypothesis is proved: innovative marketing tools used in dentistry for implementing a new service has a set of features in all 7 components of marketing mix: promotion, price, place, product, physical evidence, people, process. Keywords: healthcare marketing, innovative marketing, dental clinic, “Dental Palace” Saint Petersburg, children’s dentistry.  

Текст работы (работа добавлена 27 мая 2019 г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ