• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Отражение итальянской культуры, ценностей и норм в современных масс-медиа

ФИО студента: Гафурова Алсу Ринатовна

Руководитель: Яшина Мария Геннадьевна

Кампус/факультет: Школа иностранных языков

Программа: Иностранные языки и межкультурная коммуникация (Бакалавриат)

Оценка: 9

Год защиты: 2021

The issue of advertisement adaptation stems from difference in perception in accordance with cultural traditions, norms and values of the targeted audience. Even though globalization has had a significant input into the dissemination of cultural artifacts among nations and developed “mass” societal model, some peculiarities of perception still remain inherent to diverse cultures. That being said, it seems vital to identify and analyze the mechanism of mass media adaptation allowing to successfully promote a product in accordance with cultural specifics of customers. The present study reviews peculiar cultural traits of Italian culture on the example of two advertisement campaigns of international brands in the Internet. To support the hypothesis that such adaptational mechanism exists and relies on certain cultural parameters, an empirical study with 20 participants (residents of Italian culture), was conducted. Such parameters as the level of masculinity, power distance, uncertainty avoidance, the level of individualism, contextuality, overall socio-economic climate were revealed be of great significance in the process of advertisement adaptation and further successful promotion in Italy. KEYWORDS: advertisement, culture, commercial, cross-cultural differences, Italian culture, international brands.

Текст работы (работа добавлена 20 мая 2021 г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ