• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Визуальные метафоры в концептуализации прохладительных напитков в рекламе

ФИО студента: Лобасова Анна Сергеевна

Руководитель: Хомутский Константин Игоревич

Кампус/факультет: Школа иностранных языков

Программа: Иностранные языки и межкультурная коммуникация (Бакалавриат)

Оценка: 10

Год защиты: 2021

Two thousand years ago the research in the theory of metaphor has been begun by Aristotle. Ancient Greek philosopher considered metaphor as a figure of speech, however, he neglected metaphor as an individual linguistic phenomenon. Researchers of the 20th century have a sharper view, which immediately made it possible to distinguish metaphors from the speech and even from the cognitive processes. However, many of researchers argue for the inevitability of using metaphors, which confirms the fact that metaphors have always existed in human cognitive processes. The main tenets of metaphor began developing, especially concerning visual metaphor which became widespread by virtue of pictures, photos, cinematography, media and advertisement. The fact that it is possible to interpret pictorially a subject, a person, and even a concept metaphorically has become a new field for long-term research. Metaphor has a strong impact on the intelligence, feelings, and perception of a person during the act of communication, visual perception of objects and the actions taking place around people. All this influence on the viewer began to be used in commercial of beverages advertising, in order to attract as many customers as possible.

Текст работы (работа добавлена 20 мая 2021 г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ