• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Business Strategies for Emerging Markets

2021/2022
Academic Year
ENG
Instruction in English
3
ECTS credits
Course type:
Elective course
When:
3 year, 4 module

Instructor

Course Syllabus

Abstract

The course has a distinct stress to the practice of strategic management. Although a few fundamental theories are mentioned, the bulk of the ideas are based on simple though efficient applied model that are easy to understand and convenient to use. The multitude of examples and stories from the personal consulting and managerial experience of the author are the hallmark of the course. The author’s original drawings make the key concepts well memorable ad cozy to deal with.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The course aims to transfer the fundamental knowledge and to form the basic competencies necessary for the development and the implementation of a business strategy in an emerging market.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Analyzes the competitive environment, to reveal their key competencies, and recognizes the market positions with the highest potential
  • Describes and explains numerous specific tactics to improve strategic strength and value
  • Explains how to build and manage a strong sales system
  • Explains how to choose and support the strategies for the different aspects of business
  • Explains how to design a coherent and strong business model out of a business idea
  • Explains how to establish a coherent strategic process in a company operating in an emerging market
  • Explains how to generate a good business idea for an emerging market
  • Explains how to make offer truly attractive and highly competitive
  • Explains how to recognize and pursue the most prominent strategic opportunities in emerging markets
Course Contents

Course Contents

  • Generating business core idea
  • Designing your business model
  • Elaborating your value proposition
  • Choosing and supporting strategies
  • Business tactics
  • Recognizing strategic opportunities
  • Managing sales in emerging markets
  • Strategy implementation
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Midterm test
  • non-blocking Final test
    Экзамен проводится в письменной форме. Экзамен проводится на платформе Сократив (https://socrative.com/). К экзамену необходимо подключиться за 15 минут до начала экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требо-ваниям: наличие рабочей камеры и микрофона, наличие Интергет-соединения. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее 5 минут. Долговре-менным нарушением связи во время экзамена считается нарушение 5 минут и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи аналогична процедуре сдачи.
  • non-blocking Midterm test
  • non-blocking Final test
    Экзамен проводится в письменной форме. Экзамен проводится на платформе Сократив (https://socrative.com/). К экзамену необходимо подключиться за 15 минут до начала экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требо-ваниям: наличие рабочей камеры и микрофона, наличие Интергет-соединения. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее 5 минут. Долговре-менным нарушением связи во время экзамена считается нарушение 5 минут и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи аналогична процедуре сдачи.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 4th module
    0.5 * Midterm test + 0.5 * Final test
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Gunz, H. P., & Jalland, R. M. (1996). Managerial Careers and Business Strategies. Academy of Management Review, 21(3), 718–756. https://doi.org/10.5465/AMR.1996.9702100313
  • Lesourne, J. F., & Leban, R. (1977). Business Strategies in Inflationary Economies. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsbas&AN=edsbas.9B8CD76
  • Variyam, J. N., & Kraybill, D. S. (1993). Small firms’ choice of business strategies. Southern Economic Journal, 60(1), 136. https://doi.org/10.2307/1059938

Recommended Additional Bibliography

  • Evans, M. G., Gunz, H. P., & Jalland, R. M. (1997). Implications of organizational downsizing for managerial careers. Canadian Journal of Administrative Sciences (Canadian Journal of Administrative Sciences), 14(4), 359. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=bsu&AN=197852