• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Master 2019/2020

Project Seminar

Type: Compulsory course (Population and Development)
Area of studies: Public Administration
Delivered by: Department of Demography
When: 1 year, 2-4 module
Mode of studies: Full time
Master’s programme: Population and Development
Language: English
ECTS credits: 7

Course Syllabus

Abstract

Project Seminar (PS) is founded as a playground; for communication between the students and the staff of the Institute of Demography and Department of Social Sciences, visiting scholars and the staff of other departments at HSE and external practitioners for the more applied tasks solution. Therefore, the purpose of the PS is not only to develop research skills but to apply these skills in preparation of the analytical papers and solutions for the development tasks and cases. By the end of the course students are expected to know how to critically assess readings, evaluate ideas and their own contribution to the field, construct their own explanatory and causality mod-els, test and verify hypotheses, analyze current social and demographic phenomena employing the most recent concepts and relevant research design and tools, to plan and elaborate their own academic research project.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The students work individually with 1 advisor from HSE or other research centres. The projects should be done in the style of the development or demographic problem description. In the project: • the main population or development problem is observed, discussed (the importance of the problem should be confirmed) and defined • The relevant literature regarding this problem is observed • the final result contains the review of the best practices for this problem solution
  • The student could also take part in the research and practical activity for any research unit of HSE, another possible activity is participation in the expeditions or the projects from the HSE Research Projects Fairy. In both cases the student also makes the final presentation where the importance of the activity is highlighted, problem is specified and the review for the best practic-es is provided
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Описывает структуру, виды проектного исследования, способы проблематики темы исследования;
  • Использует основные методологии академического и прикладного исследования для успешного написания отчета о проделанной в ходе проекта работе;
  • Работает, оформляет согласно установленным на программе требованиям техническое задание и отчет по проектной деятельности.
  • The student or a group prepare the text, handout and the evidence for the problem
Course Contents

Course Contents

  • Правила и порядок реализации проектной работы в НИУ ВШЭ, виды проектной деятельности
    Проектная работа в университете: особенности, сущность, место в учебном процессе. Цели и задачи проектной работы. Виды проектов и особенности каждого вида
  • Процедура и сроки подготовки проектной документации (техническое задание, отзыв руководителя)
    Этапы подготовки проекта: заполнение ТЗ, согласование с руководителем проекта графика выполнения работ, распределение задач между участниками проекта, обсуждение хода выполнения работ с руководителем проекта
  • Отчет о результатах проектной деятельности
    Составление отчета: основные требования к отчету, правила оформления отчета, презентация полученных результатов, получение отзыва от организатора проектной деятельности
  • Подготовка проекта
    Консультация с руководителем проекта, выполнение заданий, обсуждение результатов в аудитории
  • Презентация проекта
    Результатом доработки заявки на дипломный проект является подготовка двух анимированных презентаций: первая представляет тему визуального исследования, вторая - итоговую тему дипломного проекта.
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Seminars activity
  • non-blocking The marks from advosor
  • non-blocking Oral presentation
  • non-blocking Handout
Interim Assessment

Interim Assessment

  • Interim assessment (4 module)
    0.35 * Handout + 0.35 * Oral presentation + 0.15 * Seminars activity + 0.15 * The marks from advosor
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Silvis, C. A. (2015). Presentation Skills : One Hour Workshop. Boston, MA: Cengage Learning PTR. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=910374
  • Кузнецова Е. В.-УПРАВЛЕНИЕ ПОРТФЕЛЕМ ПРОЕКТОВ КАК ИНСТРУМЕНТ РЕАЛИЗАЦИИ КОРПОРАТИВНОЙ СТРАТЕГИИ 2-е изд., пер. и доп. Учебник для бакалавриата и магистратуры-М.:Издательство Юрайт,2019-177-Авторский учебник-978-5-534-07425-3: -Текст электронный // ЭБС Юрайт - https://biblio-online.ru/book/upravlenie-portfelem-proektov-kak-instrument-realizacii-korporativnoy-strategii-433975
  • Мокий В. С., Лукьянова Т. А.-МЕТОДОЛОГИЯ НАУЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ. ТРАНСДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ПОДХОДЫ И МЕТОДЫ. Учебное пособие для бакалавриата и магистратуры-М.:Издательство Юрайт,2019-160-Бакалавр и магистр. Модуль-978-5-534-05207-7: -Текст электронный // ЭБС Юрайт - https://biblio-online.ru/book/metodologiya-nauchnyh-issledovaniy-transdisciplinarnye-podhody-i-metody-441285
  • Управление инновационными проектами: Учебное пособие / В.Л. Попов, Н.Д. Кремлев, В.С. Ковшов; Под ред. В.Л. Попова - М.: НИЦ ИНФРА-М, 2014. - 336 с.: 60x90 1/16. - (Высшее образование: Бакалавриат). (переплет) ISBN 978-5-16-010105-7 - Режим доступа: http://znanium.com/catalog/product/455400
  • Управление проектами от А до Я / Ньютон Р., - 7-е изд. - М.:Альпина Пабл., 2016. - 180 с.: ISBN 978-5-9614-5379-9 - Режим доступа: http://znanium.com/catalog/product/926069

Recommended Additional Bibliography

  • Van Emden, J., & Becker, L. M. (2004). Presentation Skills for Students. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=197544
  • КИЗЕЕВ В.М., ПОДРЕЗОВА П.А., & ПЫРЬЕВА Т.А. (2016). Управление проектами как инструмент достижения стратегических целей. Инновационная Наука, (6–1). Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsclk&AN=edsclk.16791332