• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Business model development for PC games' industry

Student: Danilova Aleksandra

Supervisor: Ekaterina V. Buzulukova

Faculty: Faculty of Management

Educational Programme: Master

Year of Graduation: 2014

<p>Despite the fact that the market of computer games as a mass phenomenon exists not more than fifteen years, currently revenue individual players can be estimated in millions of dollars, and the total industry revenue - in billions of dollars. <span title="Данный рынок является высококонкурентым, поскольку количество разработчиков, привлекаемых кажущейся легкостью заработка и низкими барьерами входа на рынок, а значит, и количество игровых проектов поистине велико.">This market is highly competitive, as the number of developers involved attracted by seemingly easy earnings and low barriers to entry is high, and hence the number of game projects. </span><span title="Тем не менее, рыночного успеха или хотя бы самоокупаемости достигают лишь немногие из них.">However, only a few of them succeed in the market, or at least reach breakeven point. </span><span title="Для достижения успеха организациям необходимо понимать логику организации собственного бизнеса в рамках детальной, согласованной и универсальной структуры, которой является бизнес-модель.">To succeed, organizations need to understand the logic of their own businesses within the detailed, coherent and universal design, which is a business model. </span><span title="Многие исследователи делают попытки агрегировать знания, полученные из различных источников, чтобы составить единую картину бизнес-модели.">Many researchers are attempting to aggregate knowledge from different sources to create a unified picture of the business model. </span><span title="Другие исследователи полагают, что не существует универсальной структуры бизнес-модели, необходимо адаптировать структуру бизнес-модели под конкретный рынок.">Other researchers believe that there is no universal structure of business models and there is a need to adapt the structure of business model for a specific market. </span><span title="Учитывая специфику цифровой индустрии по сравнению с более традиционными отраслями и гораздо большую динамичность, а также актуальность компьютерных игр в современном обществе, автору представляется необходимым разработать концепцию бизнес-модели, адаптированную для рынка компьютерных игр.">Given the specificity of the digital industry in comparison with more traditional industries and its dynamics, and the relevance of computer games in modern society, the author finds necessary to develop the concept of a business model adapted to the market of computer games. </span><span title="Существует множество определений и пониманий концепции бизнес-модели.">There are many definitions and interpretations of the concept of a business model. </span><span title="Структура бизнес-модели была создана на основе анализа кейсов и экспертного интервью, которые позволили выделить общие элементы, схожие для все бизнес-моделей успешных игр, и концептуальные различия.">Structure of the business model was created basing on case studies and expert interviews, which allowed to identify common elements that are similar for all business models of successful games, and conceptual differences. </span><span title="Таким образом, была создана структура бизнес-модели, адаптированная для рынка компьютерных игр и протестирована на примере неуспешной компьютерной игры.">Thus, the structure of business model was established adapted to the market of computer games and tested on the example of an unsuccessful computer game. </span><span title="Было выявлено, что некоторые аспекты бизнес-модели не были учтены разработчиком, из-за чего игра не имела коммерческого успеха.">It was found that some aspects of business model have not been addressed by the developer, which is why the game did not have commercial success. </span><span title="Было доказано, что результаты исследования, представленные в форме концептуальной структуры бизнес-модели, адаптированной для рынка компьютерных игр, могут быть использованы компаниями для лучшего понимания своего бизнеса и определения направлений для развития, чтобы достичь успеха на рынке.">It has been proven that the results of the studies presented in the form of conceptual structure of business models adapted to the market of computer games can be used by companies to better understand their business and identify areas for development in order to achieve market success.</span></p>

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses