• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

The Benefits of Applying Machine Intelligence in Global Marketing by the Example of Persado Platform

Student: Efimov Andrey

Supervisor: Olga Konstantinovna Oyner

Faculty: Faculty of World Economy and International Affairs

Educational Programme: International Business (Master)

Year of Graduation: 2017

Цель этой работы – определить преимущества использования машинного обучения в маркетинге. Исследование включает в себя изучение фундаментальной теории машинного обучения, маркетинга, а также существующих работ по этой теме. Далее приводится анализ реальных примеров использования компаниями машинного обучения. Особо внимательно изучается платформа компании Persado, чтобы установить какие конкретные преимущества несет в себе машинное обучение. Заключительный этап исследования включает в себя создание упрощенной модели машинного обучения, аналогичной той, которую использует Persado и сравнение эффективности этой модели с традиционными методами прогнозирования. Таким образом, эта работа эмпирически показывает преимущества использования машинного обучения в маркетинге.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses