• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
  • HSE University
  • Student Theses
  • Representation in Literature of Catastrophe’s Experience: Discourse’s Formation and it’s Influence on Collective Memory

Student
Title
Supervisor
Faculty
Educational Programme
Final Grade
Year of Graduation
Anna Fedorova
Representation in Literature of Catastrophe’s Experience: Discourse’s Formation and it’s Influence on Collective Memory
Philology
(Bachelor’s programme)
2019
В данной дипломной работе описаны способы формирования исторической и культурной памяти; выявлены основные черты письма «экзистенциального дискомфорта» Л.Я. Гинзбург на примере «Записок блокадного человека», которое помещено в рамки соцреалистического канона; проанализирована природная невыразимость травматического опыта на примере блокады и Холокоста. Предметом данного исследования является дискурс катастрофы и его влияние на память о событии. Целью данного исследования является анализ ряда документальных и художественных источников, написанных под влиянием экстремального опыта.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses