• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
For visually-impairedUser profile (HSE staff only)SearchMenu

The Standardization-Adaptation Dilemma of International FMCG Companies' Marketing Strategies in Emerging Markets in Home Care Segment by the Case of Unilever and Henkel in Russia and Turkey

Student: Maria Bezede

Supervisor: Maria Pinson

Faculty: Faculty of World Economy and International Affairs

Educational Programme: International Business (Master)

Year of Graduation: 2020

Целью данной работы является определение степени, в которой Unilever и Henkel стандартизируют или адаптируют маркетинговый микс, в основном на рынках Турции и России. Выбор этих рынков объясняется растущей покупательной способностью и экономической значимостью стран. Unilever и Henkel входят в число ведущих игроков на обоих рынках. В этой работе рассматривается сегмент товаров для дома, так как он является ведущей категории в FMCG индустрии на всех развивающихся рынках. Также показана перспектива выхода международных компаний на развивающиеся рынки и проблемы, с которыми они сталкиваются по сравнению с развитыми рынками.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses