• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Factors of Perception of Luxury Segment by Millennials in the Beauty Industry

Student: Lesman Olga

Supervisor: Liubov Shantyreva

Faculty: Faculty of Creative Industries

Educational Programme: Advertising and Public Relations (Bachelor)

Year of Graduation: 2020

Рост рынка предметов роскоши происходит одновременно с повышением платежеспособности миллениалов, которые постепенно становятся главной платежной силой рынка. Эти изменения сопровождаются изменением потребительских ценностей и ожиданий от данного сегмента. Предыдущие исследования факторов восприятия миллениалами предметов роскоши показали, что парадигма потребления резко изменилась и молодая группа миллениалов ищет в роскоши не только эксклюзивность. Данное исследование направлено на выявление основных факторов восприятия предметов роскоши разными возрастными группами поколения миллениалов, влияющих на их решение о покупке. В частности, будут исследованы ожидания миллениалов от предметов роскоши в индустрии красоты. Ключевые слова: люксовый маркетинг, предметы роскоши, миллениалы

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses