• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Effect of Growth Indicators on the Brand Value of European and American Companies

Student: Terentyev Petr

Supervisor: Viсtoria A. Cherkasova

Faculty: Faculty of Economic Sciences

Educational Programme: Strategic Corporate Finance (Master)

Year of Graduation: 2020

В нашей исследовательской работе мы проанализировали влияние показателей роста на стоимость бренда компании. На первом этапе нашего исследования мы определили методы оценки бренда и показатели роста фирмы. На втором этапе мы проанализировали, какие показатели наиболее значимы при анализе роста фирмы. На третьем этапе мы проанализировали влияние показателей роста на стоимость бренда крупнейших компаний США и Европы. Кроме того, мы сравнили влияние расходов на R&D и маркетинг на стоимость бренда компании. Мы сравнили влияние показателей роста на стоимость бренда на выборках европейских и американских компаний и на выборках фирм с высокими темпами роста и низкими темпами роста. Мы пришли к выводу, что рост операционной прибыли оказывает существенное влияние на стоимость бренда, а расходы на R&D оказывают существенное влияние на стоимость бренда компании. Рост продаж оказал негативное влияние на стоимость бренда фирмы, а рост занятости показал незначительное влияние на стоимость бренда.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses