• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

IT Strategy Development

2021/2022
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
3
ECTS credits
Course type:
Compulsory course
When:
1 year, 1, 2 module

Instructor


Pototsky, Mikhail

Программа дисциплины

Аннотация

The course is targeted to understanding and gaining experience on usage of key strategic concepts and ability to see and realize student’s role and contribution into achieving strategic goals of the organization by means of modern IT/Digital facilities and methods.
Цель освоения дисциплины

Цель освоения дисциплины

  • Ability to envision strategic benefits from the application of IT/Digital technologies
  • Ability to represent key IT/Digital benefits in terms of business value enabling/driving a corporate strategy (based on cases discussed at the course)
  • Ability to draw up principle aspects of IT Strategy on Corporate strategy
  • Ability to articulate and develop IT/Digital-driven/contributed corporate strategy
Планируемые результаты обучения

Планируемые результаты обучения

  • Students should gain knowledge and be well-rounded in the most common ways to approache Corporate and IT/Digital strategy area and gain experience in ability to articulate and develop key aspects of IT-driven/contributed corporate strategy. As a result, students are to move forward in ability to understand business and define principle connections between business and IT/Digital facilities and methods
Содержание учебной дисциплины

Содержание учебной дисциплины

  • Strategy - definitions and approaches
  • M. Porter. Structural analysis of strategies and types of strategies.
  • Otis. Case analysis
  • G.Minzberg. Strategy – types of strategy and approaches
  • Delivery Club and Yandex.Eda reshapes the market during a pandemic. Case analysis
  • IT Strategy - definitions and approaches.
  • Blue Oceans Strategy. Case study
  • Netflix case. Case study
  • Exam project team-assignment
Элементы контроля

Элементы контроля

  • неблокирующий Individual activity at lecture/seminar’s discussions
  • неблокирующий Team assignments at seminars
  • блокирующий Final project presentation (exam)
    Организационные правила экзамена - Обязательно личное участие на экзамене, участие в подготовке презентации при неучастии в выступлении считается неявкой на экзамен и оценки проставляются только выступившим участникам презентации - Студент обязан включить видеокамеру в течение всего выступления (рекомендуется в рамках всей презентации для экономии времени при переходе от одного участника к другому) - Экзамен принимается в рамках презентации группы, при этом оценки выставляются каждому студенту индивидуально. Т.е. индивидуальная оценка выставляется на основе всей презентации (ее структуры, смысла и т.д. - см. требования и ожидания от итоговой презентации), но итоговым основанием оценки является индивидуальное выступление студента - Суммарное время каждой презентации не более 20 мин (+ 2 мин. при необходимости завершения или компенсации времени излишне потраченного другими участниками презентации), при этом время каждого выступающего не менее 2 мин и не более 2.5 (максимум 3) мин, для того, чтобы было время для выступления другим участникам. Задержка времени сверх 2.5 мин отмечается понижением оценки как недостаток презентационных навыков
Промежуточная аттестация

Промежуточная аттестация

  • 2021/2022 учебный год 2 модуль
    0.1 * Individual activity at lecture/seminar’s discussions + 0.5 * Final project presentation (exam) + 0.4 * Team assignments at seminars
Список литературы

Список литературы

Рекомендуемая основная литература

  • Kim, W. C., & Mauborgne, R. (2015). Blue Ocean Strategy, Expanded Edition : How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant: Vol. Expanded edition. Harvard Business Review Press.
  • Michael E. Porter. (1975). Note on the Structural Analysis of Industries. HBP Education Case Study Collection.
  • Mintzberg, H. (1994). The Fall and Rise of Strategic Planning. Harvard Business Review, 72(1), 107–114.
  • Schwab, K., & Davis, N. (2018). Shaping the Future of the Fourth Industrial Revolution (Vol. First American edition). New York: Currency. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1735840

Рекомендуемая дополнительная литература

  • David A. Garvin, & Lynne C. Levesque. (2005). Note on Scenario Planning. HBP Education Case Study Collection.