• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Latin
Аncient Greek
Contacts
Phone:
+7 (495) 772-95-90
22388
Address: 2/8 Khitrovsky Pereulok, Korpus 5, room П-307
Timetable
SPIN-RSCI: 3326-6802
ORCID: 0000-0003-3592-2833
ResearcherID: GNH-5489-2022
Google Scholar
Supervisor
E. Matskyavichyus
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Natalia Vereshchagina

  • Natalia Vereshchagina has been at HSE University since 2017.

Education

  • 2018

    Doctoral programme
    State National Research Polytechnical University of Perm

  • 2013

    Bachelor's in Philology
    Perm State University

  • 2012

    Degree in Philosophy
    Perm State University

Awards and Accomplishments

Winner of the HSE University Best Russian Research Paper Competition – 2021

Courses (2023/2024)

Courses (2022/2023)

Courses (2021/2022)

Courses (2020/2021)

History and Theory of Cinema (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 3, 4 module)Rus

Courses (2019/2020)

Courses (2018/2019)

Research Seminar "Media Processes Research" (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 2-4 module)Rus

Publications9


Conferences

  • 2024
    IV Международная научно-практическая конференция, посвященная сохранению творческого наследия и развитию идей А.Л. Чижевского (Калуга). Presentation: Космос, женщины и котики: космические женщины в медиакультуре
  • Всероссийская (национальная) научно-практическая конференция «Актуальные проблемы науки и техники. 2024» (Ростов-на-Дону). Presentation: Zootopia социальных медиа: аккаунты животных и репрезентации идентичностей
  • 2023
    XIV международная конференция Школы философии и культурологии НИУ ВШЭ «Мир/миры будущего» (Москва). Presentation: Popular Ecological Narrative and Future of Earth: Catastrophism, Monsters, and Nature's Revolt
  • Gendered Cultures in Platform Economies: Entertainment, Expertise and Online Selfhood (Lisbon). Presentation: Gendered Zootopia on Instagram: Pet Instagram Accounts and Gender Representation
  • 2022
    III Международная научно-практическая конференция, посвященная сохранению творческого наследия и развитию идей А.Л. Чижевского (Калуга). Presentation: Поп-культурные сценарии освоения космоса: трансгуманистическое и постгуманистическое расширение человека в рамках круглого стола "Космические миссии, постлюди и инопланетные миры: медийные репрезентации"
  • Субъект и ответственность: природа, общество, культура (Москва). Presentation: Постгуманистическое будущее от стриминговых сервисов: компаньоны, сородичи и земные другие
  • 2021
    Медиакосм-2021. Космос как пространство соучастия (Москва). Presentation: Дизайн комического будущего: коммерческие и фантастические стратегии
  • 2020
    Медиакосм-2020. Молодым исследователям асрокультуры (Москва). Presentation: Нарративные парадигмы в исследовании космоса

Timetable for today

Full timetable

Students of Critical Media Studies Carry out Research on Monsters and Horror

Traditionally, humans have imagined monsters as the exact opposite of themselves: huge, violent, or invisible and soulless beasts. This is apparent in many examples in cinema. However, the image of monsters on the screen transforms with time. A group of Critical Media Studies master’s students organised an event covering the topic of how this transformation takes place at the ‘Playing with Fear: New Image of Monsters in Horror Films’ round table on December 10th.

'In Outer Space, Encounters between Humans and Non-humans Could be in a Variety of Languages'

On November 5, the Museum of Cosmonautics in Moscow hosted an HSE-organised event entitled 'Cosmic Bodies: A Philosophical and Musical Party for Cyborgs'. The speakers and the audience reflected on popular-culture depictions of humans as they explore outer space.