Olga Kusraeva
- Senior Lecturer:Graduate School of Business / Department of Marketing
- Olga Kusraeva has been at HSE University since 2015.

Young Faculty Support Program (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2017-2018)
Courses (2020/2021)
- Branding (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 3 year, 4 module)Rus
- Sports Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 4 year, 2 module)Eng
- Past Courses
Courses (2019/2020)
- Branding (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 3 year, 4 module)Rus
- Research Seminar "Discussion Issues in Marketing" (Master’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 1-4 module)Rus
Courses (2018/2019)
- Digital Marketing (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 2, 3 module)Rus
- Introduction to Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Research Seminar «Current Issues and Marketing Research Methods» (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1-4 module)Rus
Courses (2017/2018)
- Introduction to Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Project Seminar (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
Courses (2015/2016)
- Project Seminar (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 2, 3 module)Rus
- Relationship Marketing (Master’s programme; Graduate School of Business; spec. "Стратегический маркетинг"; 2 year, 1, 2 module)Eng
The Methodology of Scientific Research in Management: Academic Research Methods in Marketing (Master’s programme; Graduate School of Business; "Маркетинг фирмы", "Стратегический маркетинг"; 2 year, 1, 2 module)Rus
Publications8
- Chapter Kusraeva O. Specific Features of the Relationships in Russian Agribusiness Caused by Food Embargo, in: GSOM EMERGING MARKETS CONFERENCE 2016. St. Petersburg : St. Petersburg State University Graduate School of Management, 2016. P. 211-213.
- Article Кусраева О. А., Ребязина В. А. Использование традиционных и инновационных маркетинговых практик российскими компаниями: результаты эмпирического исследования // Инновации. 2016. Т. 217. № 11. С. 39-49.
- Article Кусраева О. А. Особенности бизнес-моделей российских компаний агропромышленного комплекса // ЭКО. 2017. № 1. С. 63-71.
- Article Кусраева О. А. Особенности брендинга российских компаний агропромышленного комплекса // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2017. № 1. С. 34-47.
- Article Кусраева О. А. СОВРЕМЕННАЯ ТЕОРИЯ БРЕНДИНГА: РАЗДЕЛЕНИЕ ПОДХОДОВ НА ОСНОВЕ ФУНКЦИОНАЛЬНОЙ СОСТАВЛЯЮЩЕЙ // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент. 2017. Т. 16. № 1. С. 69-91. doi
- Article Кусраева О. А. ОРИЕНТАЦИЯ НА БРЕНД: СУЩНОСТЬ И ПОЛОЖЕНИЕ В ТЕОРИИ МАРКЕТИНГА // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент. 2018. Т. 17. № 4. С. 611-638.
- Preprint Rebiazina V. A., Kusraeva O., Krasnikov A. V. Impact of Trade Protectionism on Firm’s Brand Strategy: Evidence from an Emerging Economy / EasyChair. Series 4469 "Preprint". 2020. No. 4469.
- Article Kusraeva O., Rebiazina V. A. The Changes in Agribusiness Caused By The Russian Food Embargo: An Interfirm Relationships Perspective // Trziste. 2020. P. 000-000. (in press)
Conferences
- 2017
CBIM Academic Conference (Center for Business & Industrial Marketing) (Стокгольм). Presentation: Specific features of relationships in Russian agribusiness caused by food embargo
- 2016XVII АПРЕЛЬСКАЯ МЕЖДУНАРОДНАЯ НАУЧНАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ ПО ПРОБЛЕМАМ РАЗВИТИЯ ЭКОНОМИКИ И ОБЩЕСТВА (Москва). Presentation: Использование брендинга российскими компаниями агропромышленного комплекса (АПК)
- 32nd Annual IMP conference (Познань). Presentation: Specific features of relationships in Russian agribusiness caused by food embargo
- GSOM Emerging Markets Conference-2016 (Санкт-Петербург). Presentation: Specific features of relationships in Russian agribusiness caused by food embargo
- 20147-я Ежегодная научная конференция "Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования" (Москва). Presentation: Сравнительный анализ маркетинговых практик российских компаний: трансакционный маркетинг и маркетинг взаимодействия.
- 20136-я Научная конференция «Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования» (Москва). Presentation: Стратегии маркетинговой деятельности российских компаний