• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Italian
Russian
Contacts
Phone:
22908
E-mail:
ORCID: 0000-0003-2389-4046
ResearcherID: C-8018-2013
Scopus AuthorID: 56526562000
Google Scholar
Blogs
ResearchGate
Supervisor
M. Arsalidou
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Ekaterina Tomas

  • Ekaterina Tomas has been at HSE University since 2016.

Education and Degrees

  • 2015

    PhD
    Macquarie University

  • 2011

    Candidate of Sciences* (PhD)
    Novosibirsk State Teacher Training University

  • 2008

    Degree in Philology
    Novosibirsk State University

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.

Publications7

RFBR grant № 18-312-00188: Interconnections between language skills and higher cognitive functions in children with Developmental Language Disorder

Данный проект направлен на установление связей между развитием речи и становлением других высших психических функций у детей с диагнозом общее недоразвитие речи. Хотя проблема речевого отставания у детей вызывала живой интерес научного сообщества в течение многих десятилетий, проблема природы и механизмов нарушения остаётся нерешённой. В предлагаемом проекте впервые будет реализована попытка проверить гипотезы, предложенные отечественными учёными XX века, используя методологию экспериментальных исследований и статистического анализа, принятые в современной зарубежной практике. Данное исследование позволит установить корреляцию между характером и степенью выраженности речевого дефекта ребёнка и тем, какие нейропсихологические нарушения наблюдаются при подобном клиническим профиле. Кроме того, будут определены особенности статистического и имплицитного/эксплицитного обучения у детей с общим недоразвитием речи и у их сверстников с типичным развитием, что позволит лучше понять механизмы и пути систематизации вербальной и невербальной информации. Таким образом, полученные результаты позволят нам глубже понять, как взаимодействуют речевые и неречевые высшие психические функции в онтогенезе, и как развивается мышление человека в целом – в норме и в патологии.


Employment history

Jul, 2016 – now

Research Fellow in Neurolinguistics Laboratory at HSE (Moscow, Russia). Leader of child language acquisition research group, studying typically developing children and those with language-learning problems.

Feb, 2016 – May, 2016

Academic Visitor at Oxford BabyLab (University of Oxford, UK).

Collaboration projects, involving eye-tracking and EEG methods with infants and toddlers.

Sept, 2015 –June, 2016

Senior Lecturer at Novosibirsk State University (Russia).

Teaching BA and MA courses, including Psycholinguistics (postgraduate) and Experimental Methods in Linguistics. 

Nov, 2012 – Feb, 2014

Research Assistant at Macquarie University (Sydney, Australia)

Welcome Aboard: Post-Doc Introductions

Every year, HSE hires post-doctoral researchers from all over the world. And in 2017-18, more than 30 of them started work at laboratories and research centres in a large range of fields and specializations. The HSE Lookis pleased to introduce this year’s international researchers, so that you can learn more about your colleagues and find out about opportunities for potential collaboration.

The Neurolinguistics Lab team at the child speech conference in sunny Bilbao (Spain)

The workshop took place in Spain, Bilbao from 15th till 18th June