Olga Karamalak
- Associate Professor:School of Foreign Languages
- Olga Karamalak has been at HSE University since 2016.
Education, Degrees and Academic Titles
- 2013Associate Professor
- 2009
Candidate of Sciences* (PhD) in Language Theory
- 2005
Degree in Teaching and Learning Foreign Languages and Cultures
Magnitogorsk State University
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.

Young Faculty Support Program (Group of Young Academic Professionals)
Category "Future Professoriate" (2019-2020)
Courses (2023/2024)
- English for Asian Studies (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; 3 year, 1-4 module)Eng
- English for International Affairs & Business (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; 3 year, 1-4 module)Eng
- Foreign Language (English) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; 1 year, 1-4 module)Eng
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- English for Asian Studies (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; 3 year, 1-4 module)Eng
- Foreign Language (English) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; 1 year, 1-4 module)Eng
Courses (2021/2022)
Foreign Language (English) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; field of study "41.03.06. Публичная политика и социальные науки", field of study "41.03.05. Международные отношения"; 1 year, 1-4 module)Eng
Foreign Language (English for Professional Purposes) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; field of study "38.03.01. Экономика", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика", field of study "41.03.05. Международные отношения"; 3 year, 1-4 module)Eng
Courses (2020/2021)
Foreign Language (English for Professional Purposes) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; field of study "38.03.01. Экономика", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика", field of study "41.03.05. Международные отношения"; 3 year, 1-4 module)Rus
Courses (2019/2020)
Foreign Language (English for Professional Purposes) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; field of study "38.03.01. Экономика", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика", field of study "41.03.05. Международные отношения"; 3 year, 1-4 module)Rus
Courses (2018/2019)
Foreign Language (English for Professional Purposes) (Bachelor’s programme; Faculty of World Economy and International Affairs; field of study "38.03.01. Экономика", field of study "41.03.05. Международные отношения", field of study "58.03.01. Востоковедение и африканистика"; 3 year, 1-4 module)Rus
Courses (2017/2018)
Publications19
- Book Karamalak O. Fashion Communication in the Digital Age: Proceedings of the FACTUM 23 Conference, Pisa, Italy, 2023. Springer Publishing Company, 2023. doi
- Article Karamalak O., Pozhidaeva E., Blinova O. Russian Students’ Perception of Online Foreign Language Learning during COVID-19 // Eurasian Journal of English Language and Literature. 2022. Vol. 4. No. 1. P. 1-19.
- Book Cantoni L., Karamalak O. Fashion Communication: Proceedings of the FACTUM 21 Conference, Pamplona, Spain, 2021 Issue 1. Cham, Switzerland: Springer, 2021. doi
- Chapter Karamalak O., Cantoni L. Rallying Hashtags as a Tool for Societal Change in Fashion, in: Fashion Communication: Proceedings of the FACTUM 21 Conference, Pamplona, Spain, 2021 Issue 1. Cham, Switzerland: Springer, 2021. doi P. 237-249. doi
- Article Gozen H., Edman T. B., Karamalak O., Arisoy S., Barutlu U. SPECULATIONS ON PANENTHEISM IN LITERATURE, SINLESS SINNERS AND DEMONIC GOOD ANGELS IN MIDNIGHT’S CHILDREN AND LORD OF THE FLIES // Journal of Management, Economics, Literature, Islamic and Political Sciences. 2021. Vol. 6. No. 1. P. 169-196. doi
- Article Karamalak O., Kalbaska N., Cantoni L. What do hashtags afford in digital fashion communication? An exploratory study on Gucci-related hashtags on Twitter and Instagram // Semiotica. 2021. Vol. 2021. No. 243. P. 325-351. doi
- Article Karamalak O., Pozhidaeva E. LINGUISTIC AND CULTURAL ASPECTS OF RELATIONSHIP STATUS ON FACEBOOK AND VKONTAKTE // Heliyon. 2019. Vol. 5. No. 11. P. e02878. doi
- Article Карамалак О. А., Пожидаева Е. В. Об устном, письменном и диджитал-языке с позиции биокогнитивизма в современном языкознании // Научные ведомости Белгородского государственного университета. Серия: Гуманитарные науки. 2019. Т. 38. № 1. С. 35-42. doi
- Article Пожидаева Е. В., Карамалак О. А. Хэштеги в социальных сетях: интенции и аффордансы (на примере группы сообщений на английском языке по теме «Food» (пища / еда) // Вестник Томского государственного университета. Филология. 2018. № 55. С. 106-118. doi
- Article Karamalak O., Pesina S. Linguistic sign and reading as text creating activity // XLinguae. 2017. Vol. 10. No. 1. P. 2-11. doi
- Chapter Карамалак О. А. Распределенность языка и когниции в электронных медиа: Кросс-культурное исследование поздравительных статусов // В кн.: Сборник материалов научного семинара степендиатов программ "Михаил Ломоносов" и "Иммануил Кант" 2015-2016 года. М. : Флинта, 2017. С. 272-279.
- Article Дружинин А. С., Карамалак О. А. ЯЗЫК В БИО-СОЦИО-КУЛЬТУРНОЙ КОНЦЕПЦИИ: ЛЕКСИЧЕСКИЙ И ГРАММАТИЧЕСКИЙ «УРОВНИ» // Филологические науки в МГИМО. 2017. № 12. С. 1-10.
- Article Karamalak Olga. Facebook Birthday Postings from a Language Ecology Perspective in Russian, German, American English, and French // Journal of Language and Education. 2016. Vol. 2. No. 3. P. 71-81.
- Article Карамалак О. А., Мурсалова Е. М. От теоретических основ понимания метафоры к переводу газетно-публицистических текстов // Язык и культура. 2016. С. 118-125.
- Book Karamalak O. English Stylistics. Magnitogorsk : Магнитогорский государственный технический университет им. Г.И. Носова, 2015.
- Article Карамалак О. А. Интернет-статусы как новая виртуальная индексальная ниша // Когнитивные исследования языка. 2015. № 22. С. 730-732.
- Article Карамалак О. А. Особенности ниши социальной сети «Facebook» для размещения поздравлений с днем рождения с точки зрения эколингвистики // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 2: Языкознание. 2015. № 3(27). С. 135-142. doi
- Article Карамалак О. А. Психолингвистические особенности поздравлений с днем рождения в социальной сети «Facebook» на русском, английском, немецком и французском языках // Вопросы психолингвистики. 2015. № 26. С. 72-81.
- Book Карамалак О. А., Козько Н. А. Listening Practice Skills. Магнитогорский государственный технический университет им. Г.И. Носова, 2014.
Conferences
- 2020Influence, manipulation and Seduction (Базель). Presentation: Fashion Related Hashtags’ Persuasive Power
- 2019Fashion communication: between tradition and future digital developments (Аскона). Presentation: Internent-memes about Fashion
- 2017III Международная научно-практическая конференция "Стратегии межкультурной коммуникации в современном мире: культура, образование, политика" (Москва). Presentation: Трудности перевода статусов семейного положения в социальных сетях «Фейсбук» и «Вконтакте»
* Упоминаемые в названиях публикаций и исследований соцсети Facebook и Instagram - запрещены в России
Grants
15 September – 14 December, 2015 – Grant supported by DAAD and The Russian Ministry of Education, Immanuel Kant Program (Line B), research at Leibnitz University (Hannover, Germany). The topic of research: “Language and Cognition Distribution in Digital Media: Cross-Cultural Study of Personal Internet Posts”.
August 2011 – May 2012 – Fulbright FLTA Grant, Instructor of the Russian language and culture, Lees-McRae College (Banner Elk, NC, USA). Completed studies of BA course in Cognitive Psychology, Spanish and Latin culture, Business Communication, Social studies.