• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
German
Contacts
Phone:
7 495 772 9590
11439
E-mail:
Timetable
SPIN-RSCI: 6202-2715
ORCID: 0000-0001-8916-1481
ResearcherID: R-8260-2016
Google Scholar
Supervisor
E. V. Rakhilina
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Ekaterina Kornakova

  • Ekaterina Kornakova has been at HSE University since 2015.

Education and Degrees

  • 2017

    Candidate of Sciences* (PhD) in Russian Language
    RUDN

  • 2014

    Master's
    Peoples’ Friendship University of Russia

  • 2012

    Bachelor's
    Peoples’ Friendship University of Russia

  • 2010

    Degree
    Peoples’ Friendship University of Russia

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.

Young Faculty Support Program (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2017-2018)

Courses (2019/2020)

Courses (2018/2019)

Russian as a Foreign Language (For foreign students; 1-4 module)Rus

Courses (2017/2018)

Russian as a Foreign Language (Optional course (university); 1-4 module)Rus

Publications

20191

Chapter Корнакова Е. С. Роль лингвокультурологического подхода в практике преподавания РКИ (на примере групп гуманитарного профиля) // В кн.: Русский язык и литература в контексте глобализации: VI Международная научно-практическая конференция, посвященная 50-летию МАПРЯЛ. М. : Научный консультант, 2019. С. 288-293.

20182

20172

20151

Article Корнакова Е. С. Системное изучение лексики методом семантического поля // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Теория языка. Семиотика. Семантика. 2015. № 4. С. 170-175.

20142

20131

Chapter Корнакова Е. С. Лингвокультурный анализ современной лексики в русскоязычных СМИ // В кн.: Актуальные проблемы русского языка и методики его преподавания : мат-лы X Студенческой научно-практической конференции. Издательство РУДН, 2013. С. 28-30.

20121

Chapter Корнакова Е. С. Лингвокультурологический анализ лексики с национально-культурным компонентом в произведениях Е.А. Евтушенко (на материале сборника стихотворений «Утренний народ» и поэмы «станция Зима») // В кн.: Актуальные проблемы русского языка и методики его преподавания : мат-лы IX Студенческой научно-практической конференции. Издательство РУДН, 2012. С. 55-58.

20091

Chapter Корнакова Е. С. Лингвокультурологический анализ безэквивалентной лексики в произведениях Е.А. Евтушенко (на материале сборника стихотворений «Утренний народ») // В кн.: Актуальные проблемы русского языка и методики его преподавания : мат-лы VI Студенческой научно-практической конференции. Издательство РУДН, 2009. С. 64--67.

Conferences

2018
V Международная научно-методическая конференция "Преподавание русского языка как иностранного в вузе: традиции, новации и перспективы" (Москва ). Presentation: Учебно-наглядное пособие как один из способов подачи материала при обучении РКИ на примере числительных

 

 

 
 

Timetable for today

Full timetable

Learning to Speak and Write in Russian

HSE’s Preparatory Year trains international students with little or no knowledge of Russian before they begin Russian-taught full-degree programs. Over 10 months of intensive study, students improve their language skills (reading, listening, speaking, and writing), study in a chosen academic field (humanities, economics, or engineering), and adapt to the new educational environment. Upon completing the Preparatory Year, students are expected to possess intermediate-level Russian language skills and be ready to enter Russian-taught full-degree programmes at HSE and other Russian universities.