• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
German
French
Italian
Contacts
Phone:
22436
E-mail:
Address: 2/8 Khitrovsky Pereulok, Korpus 5, room П-311
Timetable
SPIN-RSCI: 6493-0776
ORCID: 0000-0001-7400-5072
ResearcherID: L-7271-2017
Scopus AuthorID: 57192312880
Google Scholar
Blogs
Facebook
Skype
Instagram
ResearchGate
Academia.edu
Supervisor
I. Kiriya
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Grigory Konson

  • Grigory Konson has been at HSE University since 2019.

Responsibilities

Lectures, seminars, research, academic supervising, and expertise. 

Education, Degrees and Academic Titles

  • 2018
    Professor
  • 2012
    Associate Professor
  • 2011

    Doctor of Sciences*

  • 2007

    Candidate of Sciences* (PhD)

  • 2002

    Degree in Instrumental Performance. Orchestral Strings. Violin
    Gnesins Russian Academy of Music

  • The degrees: Ph.D. - Musical Art (2007), D.Sc. - History and Theory of Art (2012), D.Sc. - Theory and History of Cultural Studies (2020). 

    The titles: Associate Professor - History and Theory of Performing Arts (2012), Professor - Musical Art (2018).

  • 1997-2002—studied violin at the Russian Gnesins Academy of Music, Moscow. Graduated cum laude.

    2004—Performing Postgraduate courses as a violinist and a singer-countertenor at the Russian Gnesins Academy of Music, Moscow. Graduated both cum laude.

    2004-2007—Postgraduate course in musicology at the Russian Gnesins Academy of Music, Moscow, & the Rostov State Rachmaninov Conservatoire, Rostov-on-Don—Graduated cum laude. Ph.D.: System of Tragic Conflicts in Oratorios by G. F. Handel.

    2007-2010—the Higher Doctorate (Doctor of Science in Arts History) at the Maimonides State Academy, Moscow, the Russian Institute of Art History, St. Petersburg, & the Saratov State Conservatoire, Saratov. The dissertation: Integrative Analysis as the Key Analytical Approach in Study of Artistic Texts (Based on Musical Art).  

    2011-2020—the Higher Doctorate (Doctor of Science in Cultural Studies) at the Institute of Philosophy, Russian Academy of Sciences, Moscow, & the Saint Petersburg State University, Saint Petersburg. The dissertation: Manifestation of the “Non-Self Conception” and Experience of a Catastrophe in European Artistic Practices from the 15th to the 20th Centuries.

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
* Doctor of Sciences
A post-doctoral degree called Doctor of Sciences is given to reflect second advanced research qualifications or higher doctorates in ISCED 2011.

Student Term / Thesis Papers

Full list of of student term / thesis papers

Courses (2021/2022)

Courses (2020/2021)

Courses (2019/2020)

Publications26

Conferences

  • 2021

    Третий Балтийский культурный форум (Светлогорск). Presentation: Продвижение публикационной активности в российской гуманитаристике в международное академическое пространство

  • 2020

    История: переводить, понимать, оценивать (К юбилею М.А. Юсима) (Москва). Presentation: Авторский поэтический перевод фрагментов либретто ораторий Г.Ф. Генделя в контексте интерпретации концепции композитора

  • 2019

    Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: [Первый соавтор: Марина Фролова-Уокер, Кембридж] Основные тенденции в музыкознании современной Великобритании: наукометрия – pro et contra

  • Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: Состояние научной деятельности в области гуманитарных наук в России начала XXI века. Опыт институционального анализа
  • Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: Феномен «Не-Я-концепции» в европейском искусстве
  • Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: Современная зарубежная генделиана: ораториальные штудии

  • Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: [Соавторы: Ирина Герасимова, Радио "Орфей", Татьяна Цветковская, Радио "Орфей"] Феномен радио классической музыки в контексте актуальных проблем мировой радиоиндустрии

  • Art History in the Context of Other Sciences in Modern World: Parallels and Interaction (Москва). Presentation: [Соавторы: Ян Латам-Кёниг, Новая Опера, Марина Ефанова, Новая опера] Трансформации оперного театра в России и за рубежом в период второй половины XX – начала XXI столетий: концепции, стиль и художественная образность

  • XVI European Congress of Psychology (Москва). Presentation: Phenomena of the “Non-Self Conception” and Experience of a Catastrophe in European Artistic Practices (on the Principles of Psychology of Art)

  • Первый международный Петербургский исторический форум (Москва). Presentation: От хищнических изданий к хищническим авторам: перспективы пакетной ретракции статей в WoS и Scopus как эффективного инструмента институциональных изменений в области совершенствования критериев контроля качества академических публикаций
  • Уличный театр против военных действий: Международная Бахтинская научно-практическая конференция (Москва). Presentation: Наукометрия vs академический лейбл: современная российская модель и опыт зарубежных стран — гуманитарные и общественные науки (на примере изучения исследовательской деятельности некоторых университетов России, Великобритании, США)
  • Семинар «Ремесло историка» (Москва). Presentation: Наукометрия vs академический лейбл


Editorial board membership

  • 2019: Member of the Editorial Council, Обсерватория культуры.

  • 2017: Executive Editor (Научный редактор), Наука телевидения.

  • 2016: Member of the Editorial Council, Системная психология и социология.

  • 2015: Member of the Editorial Council, Музыковедение.

  • 2015: Member of the Editorial Council, Филология: научные исследования (Philology: scientific research).

  • 2009: Member of the Editorial Council, Проблемы музыкальной науки (Music Scholarship).

Timetable for today

Full timetable