Vladimir Kartavtsev
- Director:Faculty of Urban and Regional Development / Centre for Applied and Field Research
- Associate Professor:Faculty of Humanities / School of Philosophy and Cultural Studies
- Vladimir Kartavtsev has been at HSE University since 2020.
Education and Degrees
- 2011
Candidate of Sciences* (PhD)
Ministry of Education and Science of the Russian Federation - 2008
Degree
Moscow Region State University
* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Courses (2022/2023)
Methods of Cultural Studies (Master’s programme; Faculty of Humanities; field of study "51.04.01. Культурология", field of study "51.04.01. Культурология", field of study "51.04.01. Культурология"; 1 year, 1, 2 module)Rus
- Methods of Cultural Studies (Mago-Lego; 1, 2 module)Rus
- Qualitative Methods of Applied Sociological Research in Culture (Master’s programme; Faculty of Humanities; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Qualitative Methods of Applied Sociological Research in Culture (Mago-Lego; 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2021/2022)
Qualitative Methods of Applied Sociological Research in Culture (Master’s programme; Faculty of Humanities; 2 year, 1, 2 module)Rus
Publications12
- Book Куренной В. А., Хестанов Р. З., Сувалко А. С., Фигура М. Д., Космарский А. А., Картавцев В. В., Колесникова А. И. Ведущие мировые интеллектуалы о будущем / Под общ. ред.: В. А. Куренной. М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2023.
- Article Kosmarsky A., Kartavtsev V., Odintsov A. Evading Transparency, Doubting Democracy, Dreaming Big: Grassroots Perspectives on Science Governance in Russia // Problems of Post-Communism. 2022. Article 1. doi
- Article Космарский А. А., Картавцев В. В. Цифровые технологии репутации в городской повседневности: между капитализмом платформ и государственным социальным рейтингом // Городские исследования и практики. 2022. Т. 7. № 1. С. 65-74. doi
- Article Картавцев В. В. Быстрая этнография (REAPFQI+): к прагматике полевых обследований // Социология власти. 2021. Т. 33. № 3. С. 52-77. doi
- Article Картавцев В. В., Космарский А. А. Общество взаимного оценивания: как устроены и что скрывают современные системы рейтингования // СоциоДиггер (ВЦИОМ). 2021. Т. 2. № 7(12). С. 5-15.
- Article Космарский А. А., Картавцев В. В., Подорванюк Н. Ю., Боде М. М. Трайбы и транспарентность: перспективы цифровых механизмов самоорганизации в российской науке // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2019. № 6. С. 65-90. doi
- Article Картавцев В. В. Механика интервью: производство ситуативной адекватности ответов на открытые вопросы // Социологический журнал. 2017. Т. 23. № 1. С. 27-42. doi
- Article Картавцев В. В. 50 оттенков «темного»: политическая антропология, ее двойники и сводные братья // Социология власти. 2016. Т. 28. № 4. С. 8-13. doi
- Book Рогозин Д. М., Картавцев В. В., Галиева Н. И., Вьюговская Е. В. Методический аудит массового опроса / Рук.: Д. М. Рогозин; отв. ред.: Д. М. Рогозин. М. : Издательский дом «Дело» РАНХиГС, 2016.
- Article Картавцев В. В. Kohn, E., How forests think: Toward an anthropology beyond the human. Berkeley: University of California Press, 2013 // Социологический журнал. 2015. № 2. С. 180-185. doi
- Article Картавцев В. В. Мониторинг кризиса: от «мертвых зон воображения» к «зонам новых релевантностей» // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2015. № 2. С. 23-21. doi
- Article Картавцев В. В. Clerke T., Hopwood N. Doing ethnography in teams. A case study of asymmetric in collaborative research. New York: Springer Briefs in education, 2014 // Социологический журнал. 2014. № 3. С. 174-179. doi