Ekaterina A. Makarova
- Visiting Specialist:HSE Campus in Nizhny Novgorod / Faculty of Management (Nizhny Novgorod) / Department of Marketing (Nizhny Novgorod)
- Ekaterina A. Makarova has been at HSE University since 2022.
Degrees
2007
Candidate of Sciences* (PhD)
* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Courses (2021/2022)
- Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1 year, 3 module)Rus
- Project Seminar "Social project" (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1 year, 2, 3 module)Rus
- Past Courses
Courses (2020/2021)
- Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1 year, 3, 4 module)Rus
- Project Seminar "Social project" (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2018/2019)
- Modern Marketing Technologies (Minor; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1, 2 module)Rus
- Project Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1 year, 2, 3 module)Rus
- Scientific Research Methods in Management (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 2 year, 1 module)Rus
Courses (2017/2018)
- Modern Marketing Technologies (Minor; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 1, 2 module)Rus
- Project Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Management (Nizhny Novgorod); 2 year, 2 module)Rus
Publications15
- Article Егорова Н. И., Макарова Е. А. Анализ эффективности продвижения бренда территории в социальных сетях (на примере Facebook) // Russian Journal of Management. 2017. № 2 (in press)
- Chapter Egorova N., Makarova E. A. MARKETING INFRASTRUCTURE AS ONE OF THE KEY ELEMENTS OF PLACE MARKETING, in: ABSRC 2014 Conference Proceedings. Slovenia: GEA COLLEGE, 2014.
- Chapter Egorova N., Makarova E. A. TERRITORIAL MARKETING AS A PROMOTIONAL TOOL (NIZHNY NOVGOROD EXPERIENCE), in: Book of Proceedings 6th International Scientific Conference on Economic and Social Development and 3rd Eastern Europe ESD Conference: Business Continuity. Varazdin : Varazdin development and Entrepreneurship Agency, 2014. P. 119-124.
- Article Егорова Н. И., Макарова Е. А. Кейс-метод как инструмент повышения эффективности преподавания в рамках магистерской программы «Маркетинг». // Инновации в образовании. 2014. № 9. С. 92-102.
- Article Макарова Е. А. Маркетинг города: выбор стратегии развития // European Social Science Journal. 2014. Т. 2. № 10 (in press)
- Chapter Макарова Е. А. Социальный аспект внутреннего маркетинга организации // В кн.: Социальные инновации в развитии трудовых отношений и занятости в XXI веке. Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2014. С. 416-419.
- Chapter Макарова Е. А., Давыдова Д. В. Маркетинг территорий в системе модернизации региона // В кн.: Регион в период модернизации: социальные институты. Материалы II Международной научно-практической конференции, 5 апреля 2013 г. / Науч. ред.: Д. А. Шпилев. Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2013. С. 404-407.
- Article Макарова Е. А., Митяков С. Н., Ширяев М. В., Яковлева Н. Н. Управление человеческим капиталом технического вуза: модель профессиональной компетентности преподавателя // Инновации. 2013. № 07(177). С. 86-91.
- Article Макарова Е. А., Митяков С. Н., Ширяев М. В., Яковлева Н. Н. Управление человеческим капиталом технического вуза: мониторинг профессиональной компетентности преподавателя // Инновации. 2013. № 08(178). С. 83-88.
- Chapter Макарова Е. А., Егорова Н. И. Контекстная реклама и партизанский маркетинг как современные инструменты привлечения потребителей // В кн.: Маркетинг та логiстика в системi менеджменту. Львов : Видавництво Львівської політехніки, 2012. С. 260-262.
- Chapter Макарова Е. А. Особенности контекстной рекламы в интернете // В кн.: Актуальные вопросы экономических наук: сборник материалов XXV Международной научно-практической конференции: в 2-х частях / Под общ. ред.: С. С. Чернов. Ч. 1. Новосибирск : НГТУ, 2012. С. 126-131.
- Article Журавлева Н. Ю., Макарова Е. А. Разработка пошагового алгоритма оценки эффективности рекламной кампании // Интеграл. 2012. № 6(68). С. 100-102.
- Chapter Макарова Е. А. Реклама в социальных сетях // В кн.: Актуальные вопросы экономических наук: сборник материалов XXV Международной научно-практической конференции: в 2-х частях / Под общ. ред.: С. С. Чернов. Ч. 1. Новосибирск : НГТУ, 2012. С. 100-104.
- Article Макарова Е. А., Пак Г. С. Реклама в структуре повседневности // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки. 2006. № 1(5). С. 247-253.
Courses
- Marketing (Undergraduate at the Faculty of Management (Nizhny Novgorod), third year, Blocks 1 - 3)
- Marketing (Advanced) (Master's at the Faculty of Management (Nizhny Novgorod); Programme: Management; Speciallty: Entrepreneurship; first year, Blocks 1, 2)