• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Spanish
French
Contacts
Phone:
+7 (495) 772-9590 доб. 55131
E-mail:
Address: Room 630. 33 Kirpichnaya Str. Moscow
Timetable
Download CV (DOCX, 25 Kb)
SPIN-RSCI: 2403-0202
ORCID: 0000-0002-7427-2899
ResearcherID: I-4056-2015
Google Scholar
Office hours
Thursday 10.30 am - 12.00 am
Supervisor
Y. B. Kuzmenkova
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Elena Viktorovna Prilipko

  • Elena Viktorovna Prilipko has been at HSE since 2001.

Education

  • 1983

    Degree
    Maurice Thorez Moscow State Institute of Foreign Languages

  • 1983

    Degree in Teacher of English and Spanish
    Maurice Thorez Moscow State Institute of Foreign Languages, English Department

Continuing education / Professional retraining / Internships / Study abroad experience

Cambridge Certificate of Proficiency in English (A)

Certified Oxford Teachers' Academy  Trainer

October 2011 "Teaching English for Specific Purposes" from Oxford Teachers' Academy

January 2012 "Teaching English for Academic Purposes" from Oxford Teachers' Academy

August 2010: British Studies Centres, Oxford, UK  "Quality Assurance in Language Teaching (tertiary)" Teacher refresher course (24 hs)

Courses (2019/2020)

Courses (2018/2019)

Courses (2017/2018)

Courses (2016/2017)

Courses (2015/2016)

Courses (2014/2015)

Foreign Language (English) (Bachelor’s programme; Faculty of Business and Management; "Logistics and Supply Chain Management"; field of study "38.03.02. Менеджмент"; 4 year, 2, 3 module)Rus

Courses (2013/2014)

Courses (2012/2013)

Courses (2011/2012)

Courses (2010/2011)

Conferences

  • 2018

    ICERI 2018 (Севилья). Presentation: GIVING IMMEDIATE FEEDBACK ON STUDENTS’ WRITING: ANOTHER VIEW ON A FLIPPED CLASSROOM

  • IV международная научно-практическая конференция «Стратегии межкультурной коммуникации в современном мире: язык, образование, культура» (Москва). Presentation: Неотложенная по времени обратная связь в обучении академическому письму на английском языке

  • 2017

    III Международная научно-практическая конференция "Стратегии межкультурной коммуникации в современном мире: культура, образование, политика" (Москва). Presentation: Student-originated checklists as effective tool for acquiring writing mastery

  • «Непрерывное педагогическое образование в контексте инновационных проектов общественного развития» (Москва). Presentation: К вопросу о влиянии контроля на образовательный процесс
  • 2016
    V Международная научно-практическая конференция "Аксиологический аспект содержания непрерывного иноязычного образования: проблемы и решения (Москва). Presentation: ОЦЕНИВАНИЕ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ В ИНОЯЗЫЧНОМ ОБРАЗОВАНИИ: ИЗМЕРЕНИЕ ИЛИ ИЗМЕНЕНИЕ?
  • II международная научно-практическая конференция Стратегии межкультурной коммуникации в современном мире: культура, образование, политика (Москва). Presentation: Assessing Learning Outcomes in FLT: from Scoring to Scaffolding/Оценивание результатов обучения в иноязычном образовании: от измерения к изменению
  • V Всероссийская интернет-конференции «Повышение квалификации педагогических кадров в изменяющемся образовании» (20-22 декабря 2016 г.) (Москва). Presentation: К ВОПРОСУ ОБ ОЦЕНИВАНИИ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ НА КУРСАХ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
  • 2015
    Всероссийская конференция по вопросам развития письменной речи обучающихся. Presentation: Обучение реферированию англоязычных текстов
  • I Международная научно-практическая конференция Иностранные языки в науке и образовании: проблемы и перспективы (Москва ). Presentation: Student-centered teaching and learning: integrating assessment into instruction through constructive alignment
  • 2014
    E-merging Forum 4 - Connecting Teachers of English (Москва). Presentation: Assessing competencies of students of non-linguistic specialisms
  • Аксиологический аспект содержания непрерывного иноязычного образования: проблемы и решения. Presentation: Формирующее оценивание как средство реализациипринципа студентоцентрированности в образовании
  • 2013
    First International Symposium on Pedagogical Research (Шанхай). Presentation: Designing a teacher development programme on assessment based on the results of experienced teachers' study

Presentations at Conferences

6 – 7 Dec  2018, IV International conference "Strategies of crosscultural communication: language, education, culture",Moscow,HSE. »

12- 14 Nov 2018, International Conference of Research, Education and Innovation ICERI 2018, Seville, Spain “Giving immediate feedback on students’ writing: another view on a flipped classroom”

23 – 24 ноября 2017,III International conference "Strategies of crosscultural communication: language, education, culture", Moscow, HSE: “Student-originated checklists as effective tool for acquiring writing mastery”

18 May2017, "Continuous pedagogical education ib the context of innovational projects of social development", Moscow "On the influence of assessment on instruction" 

22 июня 2016, V International conference on Axiology in Education, Moscow

20-22 Dec 2016 г Conference " Professional development of teachers in changing exucational context" Moscow

1 – 2 Dec 2016 II International coference "Strategies of crosscultural communication: culture, eduction, politics" Moscow, HSE

Publications

20191

Book Prilipko E. V., Крупченко А. К., Кузнецов А. Н. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ ПЕДАГОГОВ: ACADEMIC ENGLISH / Ed. by А. Крупченко. M. : Urait, 2019.

20182

20172

20162

20154

20142

20133

  • Chapter Prilipko E. V. Designing a teacher development programme on assessment based on the results of experienced teachers' survey, in: Proceedings of the First International Symposium on Pedagogical Research. Shanghai : Tongji University Press, 2013. P. 14-16.
  • Chapter Прилипко Е. В. Создание системы оценивания как педагогическая проблема // В кн.: Обучение, тестирование и оценка: материалы XIII международной конференции / Отв. ред.: Б. А. Жигалев. НГЛУ им. Н.А. Добролюбова, 2013. С. 73-78.
  • Chapter Прилипко Е. В. Создание системы оценивания результатов обучения в высшем профессиональном образовании как педагогическая проблема // В кн.: Педагогика и образование: вызовы и перспективы. М. : Издательство АПК и ППРО, 2013.

20123

20113


20101

Chapter Прилипко Е. В. Формирование общеакадемических компетентностей студентов младших курсов в рамках курса английского языка для специальных целей // В кн.: Иностранный язык в национальном исследовательском университете: новые задачи и ценностные ориентации: материалы межвузовской научно-методической конференции. - Нижний Новгород: ННФ ГУ-ВШЭ, 19 февраля 2010 г. Н. Новгород : Нижегородский филиал ГУ-ВШЭ, 2010. С. 89-93.

Timetable for today

Full timetable