• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Mechanisms of social inequality in school education

Priority areas of development: sociology
2019
The project has been carried out as part of the HSE Program of Fundamental Studies.

Publications:


Бысик Н. В., Гетман А. В., Капуза А. В., Керша Ю. Д., Ларина Г. С., Сергеева Т. В., Лебедева Н. В., Пинская М. А., Хавенсон Т. Е., Чиркина Т. А. Качество школьного образования // В кн.: Российская школа: Начало ХХI века / Под общ. ред.: С. Г. Косарецкий; науч. ред.: Я. И. Кузьминов, И. Д. Фрумин. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2019. doi С. 88-183.
Bodovski K., Chykina V., Khavenson T. Do human and cultural capital lenses contribute to our understanding of academic success in Russia // British Journal of Sociology of Education. 2019. Vol. 40. No. 3. P. 393-409. doi
Larina G., Markina V. M. Hidden mechanisms of differentiation: teachers’ beliefs about student diversity // Journal of Mathematics Teacher Education. 2019 doi