Anastasia Kovalenok
- Research Assistant:Graduate School of Business / Laboratory for Network Organisation
- Anastasia Kovalenok has been at HSE University since 2017.
Awards and Accomplishments
Winner of the HSE University Best Russian Research Paper Competition – 2022

Young Faculty Support Program (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2018-2019)
Courses (2021/2022)
- Marketing Research (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 3 year, 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2019/2020)
- Introduction to Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Marketing Research (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 3 year, 1, 2 module)Rus
- Project Seminar (Master’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 1 module)Rus
Courses (2018/2019)
Strategies in Management: Marketing Strategies (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 2-4 module)Rus
Courses (2017/2018)
- Introduction to Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Project Seminar (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 2, 3 module)Rus
Publications10
- Article Gorin A., Nedelko A., Kosonogov V., Vakhviuainen M., Moiseeva V., Tugin S., Klucharev V., Shestakova A. N400 correlate of brand associations // Journal of Economic Psychology. 2022. Vol. 90. Article 102506. doi
- Article Grigoriev A., Jung V., Nedelko A., Verdonck L. Comprehensive Gain Sharing Maximizing Satisfaction in Supply Chain Collaborations // Russian Management Journal. 2021. Vol. 19. No. 4. Article 1. (in press)
- Book Кусраева О. А., Ребязина В. А., Манин А. В., Бузулукова Е. В., Неделько А. Ю., Твердохлебова М. В. Методические указания для подготовки курсового проекта "Маркетинговый план". М. : Высшая школа бизнеса НИУ ВШЭ, 2021.
- Chapter Nedelko A., Tretyak O. How to stimulate consumer orientation toward healthy foods using sugar tax, in: Proceedings of the European Marketing Academy Issue 49th. EMAC, 2020. Ch. 63779. P. 1-10.
- Article Неделько А. Ю., Третьяк О. А., Лаврова А. Ю. Потребительский выбор продуктов питания: факторы, текущее состояние и ожидаемые изменения // Российский журнал менеджмента. 2020. Т. 18. № 4. С. 605-642. doi
- Article Неделько А. Ю., Третьяк О. А. Ориентация потребителя на здоровое питание: обзор литературы и разработка модели согласования интересов участников рынка // Российский журнал менеджмента. 2019. Т. 17. № 2. С. 203-232. doi
- Chapter Nedelko A. Neuromarketing research as method for brand association’s perception, in: CENTER FOR BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING. SUSTAINABLE BUSINESS MODELS: INTEGRATING EMPLOYEES, CUSTOMERS AND TECHNOLOGY. Madrid : , 2018. P. 268-271.
- Preprint Grigoriev A., Geyskens K., Holtrop N., Nedelko A. Optimal policy design for the sugar tax / Cornell University. Series "Working papers by Cornell University". 2018. No. 07243.
- Article Неделько А. Ю. Возможности и ограничения использования методов нейромаркетинга // Управленческие науки. 2018. Т. 8. № 4. С. 77-83. doi
- Preprint Nedelko A., Лупова О. А., Gorin A., Kuznetsova A., Klucharev V., Shestakova A. AN ANALYSIS OF BRAND ASSOCIATION PERCEPTION USING N400 EVOKED POTENTIAL / Издательский дом НИУ ВШЭ. Series WP BRP "PSYCHOLOGY". 2017. No. 77.
Conferences
- 2019XX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Многоуровневое моделирование как инструмент для оптимизации ценовой политики компаний и налоговой политики государства
41st Annual ISMS Marketing Science Conference. Presentation: Multi-level Modelling as a Tool Governing Consumer Buying Behavior
- 2018XIX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Возможности использования нейромаркетинга как способа изучения восприятия брендов
CBIM Academic Conference (Center for Business & Industrial Marketing) (Мадрид). Presentation: Neuromarketing research as method for brand associations perception
- 2017XVIII Апрельская Международная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Новые направления развития маркетинга: вызовы и перспективы