• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
Russian
English
Contacts
Phone:
26021
Fax:
+ 7 495 772 95 69
Address: 28/11 Shabolovka Ulitsa, Building 2, room 2221
Timetable
SPIN-RSCI: 8499-8815
ORCID: 0000-0001-6735-7686
ResearcherID: G-6099-2015
Scopus AuthorID: 56313879100
Google Scholar
Office hours
Due to online education process in Module 2 2020/2021 academic year all office hours are moved online. In general I have Tuesday (18-19.30) and for meetings, please let me know if you plan to participate via email or MS Teams chat. Questions related to the current courses can should be asked in the General channels of the course Team in MS Teams or via chat in MS Teams. No particular days are reserved for such questions, answers are provided daily.
Supervisor
S. Roshchin
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Aleksandr Rozhkov

  • Visiting Lecturer:HSE Business Incubator
  • Aleksandr Rozhkov has been at HSE University since 2006.

Education and Degrees

  • 2012

    Candidate of Sciences* (PhD) in Economics and National Economy Management
    HSE University

  • 2006

    Master's
    HSE University

  • 2004

    Bachelor's
    HSE University

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.

Awards and Accomplishments

Young Faculty Support Programme (Group of Young Academic Professionals)
Category "Future Professoriate" (2019-2020)
Category "New Lecturers" (2008)

*  В названии ВКР упоминается Instagram. Instagram - запрещённая в России соцсеть.

Courses (2023/2024)

Courses (2022/2023)

Courses (2021/2022)

Courses (2020/2021)

Courses (2019/2020)

Publications44

Conferences

  • 2019
    iCare Perm (Пермь). Presentation: CUSTOMER COMPLAINT MANAGEMENT IN GAMING INDUSTRY
  • iCare Perm (Пермь). Presentation: CUSTOMER COMPLAINT MANAGEMENT IN GAMING INDUSTRY
  • 2018
    2018 Global Marketing Conference (Токио). Presentation: USE OF GAMIFICATION TOOLS: SHIFTING CUSTOMER ENGAGEMENT PRACTICIES OF RUSSIAN COMPANIES
  • 11-я Ежегодная научная конференция "Бизнес. Исследования. Образование" (Москва). Presentation: Исследование взаимоотношений с клиентами в ведущих зарубежных журналах
  • 2014
    43rd EMAC ANNUAL CONFERENCE (Валенсия). Presentation: Contemporary Marketing Practices in Russia: Transactions, Relationships and Interactions. Evidence from Empirical Research
  • 43rd EMAC ANNUAL CONFERENCE (Валенсия). Presentation: Customer Orientation: what Do we Actually Study? Insights From Russian market
  • 2014 Annual Conference of the Emerging Markets Conference Board (Нью-Дели). Presentation: Revising Customer Orientation Concept in Emerging Markets: Findings from the Russian Market
  • 7-я Ежегодная научная конференция "Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования" (Москва). Presentation: Потребительское поведение в индустрии туризма и гостеприимства: актуальные направления исследований
  • 7-я Ежегодная научная конференция "Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования" (Москва). Presentation: Маркетинговые практики и стратегическая ориентация российских компаний
  • First International Conference on Social Network Analysis (Москва). Presentation: Team composition in the Russian venture industry
  • 43rd EMAC ANNUAL CONFERENCE (Валенсия). Presentation: Contemporary marketing practices in Russia: transactions, relationships and interactions. Evidence from empirical research
  • 2013
    42nd Annual EMAC Conference (Стамбул). Presentation: Marketing strategy transformation in emerging markets: Meta-analysis results from the Russian context
  • 6-я Научная конференция «Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования» (Москва). Presentation: Personal Level Customer Orientation: Key Drivers and Managerial Implications
  • 4th EMAC CEE Regional Conference (Санкт-Петербург). Presentation: Customer Orientation Of Sales Representatives: Insights From Russian Direct Sales Industry

Conference participation

Marketing Practices in Russian Consumer Markets: from Business to Personal Level. AMA 2013 Summer Marketing Educators' Conference

9.08.2013 - 11.08.2013 США, Бостон

Marketing strategy transformation in emerging markets: Meta-analysis results from the Russian context. 42nd Annual EMAC Conference 4.06.2013 - 7.06.2013 Турция, Стамбул

Современные маркетинговые практики в России. XIV Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества

2.04.2013 - 5.04.2013 Российская Федерация, Москва

Изучение клиентоориентированности российских компаний на российском рынке. X Международная научная конференция по проблемам экономического развития в современном мире "Устойчивое развитие российских регионов: Россия и ВТО" 19.04.2013 - 20.04.2013 Российская Федерация, г.Екатеринбург

Ориентация компании на клиента: оценка на основе ключевых процессов. V Ежегодная научная конференция "Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования" 23.10.2012 - 25.10.2012, НИУ ВШЭ, Российская Федерация, Москва

Customer orientation in Russian market: empirical evaluation. 14th Aannual International Conference of the Global Business and Technology Association (GBATA) "MAPPING THE GLOBAL FUTURE: EVOLUTION THROUGH INNOVATION AND EXCELLENCE. // GBATA, New York, USA 2012  

Building up personal level relations: case of Russian direct sales industry. 19th International Colloquium in Relationship Marketing // RIT, Rochester, USA 2011

Создание отношений на персональном уровне: российская индустрия прямых продаж4-я ежегодная международная конференция "Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования"// НИУ ВШЭ, 2011


“Demand chain management: Integrating market orientation and power co-ordination concepts”. 18th International Colloquium in Relationship Marketing: Re-inventing Relationship Marketing in a Service Dominant World. // Henley Business  School, UK, 2010.  (соавт. Третьяк О.А., Попов Н.И.)

«Построение клиентоориентированной межфирменной сети». XI Международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества. ГУ-ВШЭ, Москва 6-8 апреля 2010 г. (соавт. О.А. ТретьякЕ.В. Бузулукова, Н.И. Попов (ГУ-ВШЭ), M. Weck (HAMK University of Applied Sciences))

Новые технологии формирования и оценки отношений с клиентами.  XI Международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества. ГУ-ВШЭ, Москва 6-8 апреля 2010 г. (соавт. О.А. Третьяк )

"Customer orientation of B2B network: how to define and measure" ICRM Conference, Maastricht, Нидерланды, 2009

"Ориентация на клиента в межфирменных сетях" Современный менеджмент: вопросы теории и  практики, ГУ-ВШЭ, Москва, ноябрь 2008

"CUSTOMER ORIENTATION OF B2B NETWORKS", ICRM Conference. Swansea University, Wales 2008

Серия семинаров по проекту STROI network,  HAMK University of Applied Sciences, Finland, ВШМ СПбГУ, Санкт-Петербург, ГУ-ВШЭ, Москва. 2008-2009

"Построение отношений клиентоориентированной компании", Международная конференция «Маркетинговые стратегии российских компаний: поиск путей повышения эффективности», Санкт-Петербург, ВШМ СПбГУ, 4-5 октября 2007  

Timetable for today

Full timetable