• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Contacts
Phone:
22154
Address: 16 Potapovsky Pereulok, Building 10, room 411
Timetable
SPIN-RSCI: 6818-2927
ORCID: 0000-0001-9117-5997
ResearcherID: ABB-9436-2020
Scopus AuthorID: 57194570914
Google Scholar
Supervisor
E. Kardanova
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Irina Uglanova

  • Irina Uglanova has been at HSE University since 2016.

Responsibilities

The team leader of the “Computer-based performance assessment for 4C skills” funded project. Research team coordinator. Writing grant applications. Publishing in indexed-based (WOS/Scopus) journals.  

Education

2016

Bachelor's
Moscow State University of Psychology and Education

Professional Interests

Awards and Accomplishments

Courses (2022/2023)

Courses (2021/2022)

Courses (2020/2021)

Publications13


Conferences

  • 2021
    EDULEARN21 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, 5th - 6th of July, 2021.. Presentation: ASSESSING CREATIVITY IN PRIMARY SCHOOL USING IMAGE ANALYSIS WITH NEURAL NETWORKS: A TWO-STEP APPROACH
  • European Conference on Educational Research (ECER 2021) (Geneva). Presentation: Examining Gender-Related Differential Item Functioning Among 4-Grade and 7-Grade Students in Computerized Performance-Based Tasks
  • 22nd Annual Meeting of the Association for Educational Assessment – Europe (AEA-Europe 2021). Assessment for Changing Times: Opportunities and Challenges.. Presentation: A teacher-report measure of student's personal social-emotional skills: a multilevel mixture IRT approach
  • Информатизация образования и методика электронного обучения: цифровые технологии в образовании V Международная научная конференция (Красноярск). Presentation: ИЗМЕРЕНИЕ НАВЫКОВ КОММУНИКАЦИИ И КООПЕРАЦИИ В НАЧАЛЬНОЙ И СРЕДНЕЙ ШКОЛЕ: МОГУТ ЛИ ШКОЛЬНИКИ ДОГОВОРИТЬСЯ С ИНОПЛАНЕТЯНИНОМ?
  • XII Международная научная конференция «Интеллектуальные системы и компьютерные науки» (Москва). Presentation: Диагностика креативности: нейронные сети для анализа графических решений в компьютерном тестировании
  • XII Международная научная конференция «Интеллектуальные системы и компьютерные науки» (Москва). Presentation: Заменим ли «ручной труд»: измерение креативности в цифровой среде без привлечения экспертов
  • 2020
    (Virtual) International Meeting of the Psychometric Society 2020 (Virtual). Presentation: Sources of local dependence between indicators within scenario-based assessment
  • «Цифровая гуманитаристика и технологии в образовании» 2020 (Москва). Presentation: Анализ изображений в образовательном тестировании с помощью машинного обучения (на примере инструмента измерения креативности)
  • 2019

    Quantitative Research Methods in Education (QRM) (Gothenburg). Presentation: The validity of scenario-based assessment: measuring complex constructs

  • ECER-2019 'Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future' (Гамбург). Presentation: Measuring Digital Literacy: Evidence for the Validity of a Conceptual Framework

  • 20th annual AEA-Europe conference (Лиссабон). Presentation: Measuring critical thinking through innovative assessment: An investigation of the dimensionality
  • 2018
    Psy-Вышка: Актуальные проблемы психологической науки (Москва). Presentation: Измерение креативности и критического мышления в начальной школе: валидизационное исследование
  • 19th annual AEA-Europe conference 2018 (Arnhem - Nijmegen). Presentation: Developing a conceptual framework of creativity and critical thinking: evidence from a validity study
  • 19th annual AEA-Europe conference 2018 (Arnhem - Nijmegen). Presentation: Developing a conceptual framework of creativity and critical thinking: evidence from a validity study
  • Psy-Вышка: Актуальные проблемы психологической науки (Москва). Presentation: Измерение креативности и критического мышления в начальной школе: валидизационное исследование
  • Psy-Вышка: Актуальные проблемы психологической науки (Москва). Presentation: Измерение креативности и критического мышления в начальной школе: валидизационное исследование
  • 2017
    The 43rd Annual Conference of the International Association for Educational Assessment (Батуми). Presentation: Subjective well-being in primary school: Does academic achievement matter?

Timetable for today

Full timetable