• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Contacts
Phone:
+7(495) 772-9582
+7(495) 772-9590
E-mail:
Address: 26 Shabolovka Ulitsa, Building 4, room 4218
Timetable
Download CV
SPIN-RSCI: 6071-6694
ORCID: 0000-0003-1765-1611
ResearcherID: K-7125-2015
Scopus AuthorID: 56769813100
Google Scholar
Supervisor
O. K. Oyner
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Kirill L. Rozhkov

  • Kirill L. Rozhkov has been at HSE University since 2011.

Education, Degrees and Academic Titles

  • 2001

    Doctor of Sciences* in International Economics
    Diplomatic Academy of the Ministry for Foreign Affairs of the Russian Federation

  • 1998
    Associate Professor
  • 1993

    Candidate of Sciences* (PhD) in Economics and National Economy Management

  • 1989

    Degree in Automatic control system
    S. Ordzhonikidze Moscow Institute of Management, management in engineering industry

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
* Doctor of Sciences
A post-doctoral degree called Doctor of Sciences is given to reflect second advanced research qualifications or higher doctorates in ISCED 2011.

Awards and Accomplishments

Best Teacher – 2019, 2016

Awards

Emerald Publishing Awards for  Excellence - 2016. Highly commended paper

Volume 8 number 2
Places, users, and place uses: a theoretical approach to place market analysis
Kirill Lvovich Rozhkov, Natalya Il'inichna Skriabina ( http://www.emeraldgrouppublishing.com/authors/literati/awards.htm?year=2016&journal=jpmd)

Courses (2019/2020)

Courses (2018/2019)

Courses (2017/2018)

Courses (2016/2017)

Courses (2015/2016)

Courses (2014/2015)

Courses (2013/2014)

Courses (2012/2013)

Courses (2011/2012)

Courses (2010/2011)

Student Term / Thesis Papers

Full list of of student term / thesis papers

Publications

20191

Article Rozhkov K. L., Khomutskii K., Martines N., Romanowski R. Place overbranding and how to prevent it: combining two conceptual and methodological approaches // Qualitative Market Research. 2019 (in press)

20181

Article Rozhkov K. L., Khomutskii K. Place competition: rethinking Tiebout’s model and theories of creative class and creative city // Handel Wewnętrzny. 2018. Vol. 2. No. 4. P. 238-249.

20173

20165

  • Chapter Rozhkov K. L., Skryabina N. In-сlass Focus Groups with Local Representatives as a Tool for Strategic Thinking, in: Innovation management: research aspect. Poznan : Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2016. P. 121-128.
  • Chapter Рожков К. Л. Брендинг российских территорий: мнение маркетолога о роли символики мест // В кн.: Брендирование территорий: между маркетингом и фольклором. Материалы Международной научной конференции (Москва,2–3 декабря 2016 г.). Издательский дом «Дело» РАНХиГС, 2016. С. 69-71.
  • Chapter Рожков К. Л. Приемы маркетингового анализа мегаполиса // В кн.: Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования. Вып.7 [Электронный ресурс]: Сборник научных трудов / Сост.: Е. В. Филипская; науч. ред.: И. О. Волкова. Вып. 7. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2016.
  • Chapter Рожков К. Л., Трошин И. А. Роль стратегического видения в маркетинге и брендинге территорий // В кн.: Международная научная конференция «Ломоносовские чтения-2016». «Экономическая наука и развитие университетских научных школ» (к 75-летию экономического факультета МГУ имени М. В. Ломоносова): Сборник статей / Науч. ред.: А. А. Аузан, В. В. Герасименко. М. : Экономический факультет МГУ им. М.В. Ломоносова, 2016. С. 672-678.
  • Chapter Рожков К. Л. Способы использования мегаполиса // В кн.: XVI Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества: в 4 кн. / Отв. ред.: Е. Г. Ясин. Кн. 2. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2016. С. 160-168.

20155

20143

20133

20125

Conferences

  • Conferences

  • 2016

    Научная конференция «ЛОМОНОСОВСКИЕ ЧТЕНИЯ–2016» (Москва). Presentation: Роль стратегического видения в маркетинге и брендинге территорий


Memberships in the international professional (academic) bodies

Fellow of the Institute of Place Management (FIPM) (Manchester, Great Britain) http://placemanagement.org/

Timetable for today

Full timetable