• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
Russian
English
Contacts
Phone:
22070
E-mail:
Address: 16 Potapovsky Pereulok, Building 10, room 402
Timetable
SPIN-RSCI: 1542-5004
ORCID: 0000-0002-4481-380X
ResearcherID: K-5723-2015
Scopus AuthorID: 57191364802
Google Scholar
Office hours
10.00 - 18.00
Supervisor
S. Kosaretsky
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Yuliya Kersha

  • Yuliya Kersha has been at HSE University since 2015.

Responsibilities

- assistance in conduction of researches

- writing of analytical reports and articles

 

Education

2016

Bachelor's
HSE University

Continuing education / Professional retraining / Internships / Study abroad experience

2020 - Advanced training program for employees of the Institute of Education of the National Research University Higher School of Economics "Planned learning outcomes and effective teaching technologies (PRO-TEP)" (NRU HSE, Moscow, 03.08 - 07.08)

2019 - First International Summer School The Role of Education in National and Regional Socioeconomic Development (NRU HSE, Moscow, 08.07 - 12.07)

2019 - VI Summer School "Applied Psychometrics in Education and Psychology" (NRU HSE, Moscow, 05.08 - 10.08)

2018 - 7th LCSR Summer School: "Bayesian Approach in Social Science" (NRU HSE, Moscow, 20.08 - 31.08).  

2018 - II International Summer School "Inequality of Educational Opportunities", (NRU HSE, Moscow, 01.07-06.07).

2017 - "Writnig a Draft for Publication" Academic Writing Centre (NRU HSE, Moscow, 31.10 - 19.12). 

2017 - International Summer School "Inequality of Educational Opportunities", (NRU HSE, Moscow, 02.07 - 07.07).

 

Courses (2021/2022)

Courses (2020/2021)

Courses (2019/2020)

Publications

20221

Chapter Kosaretsky S., Zair-Bek S. I., Kersha Y., Zvyagintsev R. General Education in Russia During COVID-19: Readiness, Policy Response, and Lessons Learned, in: Primary and Secondary Education During Covid-19 Issue 1. Switzerland : Springer, 2022. doi Ch. 9. P. 227-261. doi

20204

20191

Book Косарецкий С. Г., Баранников К. Ю., Беликов А. А., Бысик Н. В., Гетман А. В., Горбовский Р. В., Добрякова М. С., Заир-Бек С. И., Зинюхина Е. В., Капуза А. В., Керша Ю. Д., Княгинина Н. В., Ларина Г. С., Лебедева Н. В., Мерцалова Т. А., Пинская М. А., Реморенко И. М., Сергеева Т. В., Хавенсон Т. Е., Чиркина Т. А., Янкевич С. В., Новикова Е. Г. Российская школа: Начало ХХI века / Под общ. ред.: С. Г. Косарецкий; науч. ред.: Я. И. Кузьминов, И. Д. Фрумин. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2019. doi

20162


Conferences

  • 2021
    XXII Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Личностные характеристики учащихся резильентных и неблагополучных школ: разные дети или разные школы?
  • XI международная конференция "Исследовательская деятельность учащихся в современном образовательном пространстве" (Москва). Presentation: Мотивация учащихся к изучению естественных наук: сравнительный анализ факторов и связи с уровнем естественнонаучной грамотности
  • XVIII международная научно-практическая конференция «Тенденции развития образования» Глобальные вызовы и неравные возможности (Москва). Presentation: Роль школы в образовании: как социально-экономическая композиция влияет на достижения?
  • 65th Annual Conference Comparative and International Education Society (CIES). Presentation: School Stability and Effectiveness Across Different Subjects Between Years: The Case of Longitudinal Analysis in Russia
  • European Conference on Educational Research (ECER 2021) (Geneva). Presentation: Students' Subjective Well-Being in Russia during COVID-19: Preliminary results of the Russian phase of the international study WERA-IRN Extended Education
  • European Conference on Educational Research (ECER 2021) (Geneva). Presentation: Influence of School Socioeconomic Composition on Educational Inequality Reproduction
  • 2020
    XXI Апрельская международная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Благополучие учащихся и учителей в российских школах: предикторы и связь с результатами
  • 2019
    ECER-2019 'Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future' (Гамбург). Presentation: Reproducing Social Inequality at School Level: Mechanisms of the Connection between School Socio-Economic Composition and Students’ Academic Performance
  • Quantitative Research Methods in Education (Gothenburg). Presentation: Reproducing Social Inequality at School Level: Mechanisms of the Connection between School Socio-Economic Composition and Students’ Academic Performance
  • 2018
    XIX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Механизмы, обеспечивающие связь между социально-экономической композицией школы и образовательными результатами учащихся
  • XIX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Сопоставительный анализ результатов PISA 2012 и ЕГЭ 2014 среди крупных и малонаселенных городов на данных лонгитюдного исследования «Траектории в образовании и профессии»
  • 2017
    Открытая научно-практическая конференция молодых исследователей EDgeneration (Москва). Presentation: Механизмы, обеспечивающие связь между социально-экономической композицией школы и образовательными результатами учащихся
  • 2015
    Всероссийская научно-практическая конференция X Ковалевские чтения "Россия в современном мире: взгляд социолога" (Санкт-Петербург). Presentation: Медицинская помощь или продажа детей? Процесс легитимации практики суррогатного материнства

Timetable for today

Full timetable

How Schools Have Been Navigating COVID-19: Evidence from Across Nations

‘Primary and Secondary Education during COVID-19,’ an international volume recently published in open access by Springer, shares accounts by research teams from over a dozen countries of how systems of general education in these respective nations have been steering through a challenging environment of the COVID pandemic.