• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Проектная деятельность

Проектная деятельность является одним из основных элементов обучения в магистратуре НИУ ВШЭ, начиная с 2018 года.

Проектная деятельность контролируется и регулируется академическим руководителем и академическим советом программы. Студенты программы могут выбирать проект только из числа проектов, размещенных на сайте программы. Все проекты предлагаются преподавателями и руководством программы и утверждаются академическим советом программы.

Примерами проектов могут служить: решение компактной научной задачи, задачи по программированию эксперимента, а также задачи, помогающие в организации работы образовательной программы (помощь в организации конференций, зимних школ, дней открытых дверей, фоторепортаж о жизни программы, проведение интервью, помощь студентам иностранцам в адаптации, помощь студентам, отстающим по некоторым предметам, написание обзора о жизни программы, помощь в редактировании страниц программы в соц. сетях   и др.). Возможно выполнение одного общего большого проекта 2-3 студентами.

Студенты будут также иметь возможность предложить проект самостоятельно. В этом случае проект должен быть рассмотрен академическим советом программы. В случае одобрения проект может быть выполнен студентом.

Проект может быть реализуем на протяжении всего учебного года или быть выполнен в ограниченный временной период. Проект реализуется на 1-м и 2-м году обучения магистратуры. Проект составляет 4 кредита, по 2 кредита (76 академических часов) на каждый учебный год.

Факт выбора проекта подтверждается письменным заявлением в свободной форме на имя академического руководителя программы. Также на заявлении необходима виза руководителя проекта. Заявление необходимо представить до 31 октября 2020 г.

Отчетность по проекту предоставляется студентом в учебный офис программы в 4-м модуле каждого учебного года.
Бланк для отчетности по проекту
Темы проектов 2021-2022 гг.:


For the Program (contact Oksana Zinchenko):

  1.  Managing the program site (adding new information, photos, videos, news, announcements, editing information on pages) - 2 students.
  2. Managing the program pages in social networking sites: VK, FB and so on (adding new information, photos, videos, news, announces, editing information on pages) – 2 students.
  3. Recording and editing videos introducing the program. Photo and video reports about life of the program. Help with recording of program events - up to 3 students.
  4. Organization of formal events (open lectures, seminars, open days) and unformal parties of the program – up to 4 students.
  5. Program promotion - 4 students (advertising the program in social networking sites, to share posters, to share some information about the program).
  6. Designing posters, booklets, pages of the program – 2 students.
  7. Holding interviews with students, graduates, professors of the program ­– 2 students.
  8. Participating in psychophysiological and neuroscientific experiments (at least 7 experiments in our laboratories).

For the Neuropsylab (contact Marie Arsalidou, marsalidou@hse.ru):

  1.  Prepare material and communicate research activities with the public.
  2. Administrate public webinar activities.
  3. Marking exams for undergraduate courses.
  4. Data entry and scoring.

The Laboratory of Cognitive psychophysiology (contact Boris Chernyshev, bchernyshev@hse.ru):

  1.  Help with management of the laboratory.
  2. Help with maintenance of the laboratory website.
  3. Help with experimental work and data analysis in the laboratory.

For Tadamasa Sawada (tsawada@hse.ru):

  1. Surveying neuropsychological studies of a patient DF (DF got the lateral occipital cortex damaged and suffered visual agnosia).
    2. Surveying (controversial) cross-cultural studies of perceptual and cognitive performance (especially between 1950-1970s).
    3. Extracting data from graphs of a few published studies for meta-analysis.
    4. Digitizing old articles to check history of Cognitive Science.
    5. Reading a book about a brain-damaged patient HM and presenting it in a seminar (HF lost a part of the hippocampus and suffered a problem of memory).

For Vision Modelling Laboratory (Joe MaсInnes, jmacinnes@hse.ru):

  1. Assistant to the lab manager.  Various tasks including translating lab document and filling administrative forms for the lab.
  2. Lab media.  Gather photo, video and promotional material to advertise the lab on various sites.

 For Beatriz Bermúdez-Margaretto (bbermudez-margaretto@hse.ru):

  1. Proofreading /Translation of experiment materials and application documents for Russian grants into Russian language.
  2. Contact and recruitment of Russian participants for experiments and assistance with language during experiments (online translation from English to Russian).

 For the TMS Laboratory (Matteo Feurra, mfeurra@hse.ru):

  1. Organisation of the TMS school in November and in April – 2-3 students.
  2. Recruitment of subjects for experiments (possibly 2 students that optimise a social network system, e.g FB, VK).
  3. Optimisation of our CDM MRI scans database.  

For Dmitry Lusin (dlyusin@hse.ru):

  1. Recruitment of subjects for experiments.

For Neural Theory group (contact Denis Zakharov, dgzakharov@hse.ru)

         1. Translation of grant materials into Russian.

         2.Assistance with masters projects: administration of participants.

For Laboratory for the Cognitive Psychology of Digital Interface Users (contact Elena Gorbunova, esgorbunova@hse.ru)

         1. SMM of the web site and VK page of the lab (https://vk.com/hseuxlab).

         2.Recruitment of subjects for experiments.

         3.Assistant to the lab manager.

For Beatriz Martín Luengo (bmartinluengo@hse.ru):

         1. Recruitment and data collection of participants.

         2. Assistance in piloting new experiments.

         3. Help preprocessing MEG data.

         4. Compilation, search and up-date, of relevant seminars, conferences, intensive courses, etc. in topics such as: metacognition, language, eyewitness testimony, MNE-python, MEG research.

Projects from the Center of Bioelectric Interfaces, supervisor A. Ossadtchi:
          

  1. Help maintain the News section(Eng and Ru) of the CBI's webpages (1 person).
  2. Help with cleaning EEG and MEG data from artifacts using MNE-Python based and proprietary tools (1 person).
  3. Help in git-hub based maintenance of the developed code (1 person).
  4. Help in preparing recording and teleconferencing equipment during biweekly CBI seminar series Fide sed cui fidas vide (1 person).
  5. Help in the EEG Lab of the center during the experiments on neurofeedback, meditation and BCI (1 person).
  6. Help with preparing patent claims (1 person).
  7. Help with statistical analysis of the data and data analysis pipelines development.
  8. EEG-MEG data analysis (Обработка совместных ЭЭГ\МЭГ данных). 

  9. Screening of applied solutions in a field of neurobiofeedback (Исследование рыночного ландшафта по тематике нейрообратной связи (мед услуги и разработка устройств).

  10. Development of the ergonomic user interface for passive intraoperative speech mapping.

Projects from Professor Tommaso Fedele (fedele.tm@gmail.com):

        1.  Organization of the conference MEG NORD 2021 (Preparation and management of the conference website and other organizational aspects).