• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Владение языками
хорватский
английский
испанский
итальянский
Контакты
Телефон:
7931
Адрес: г. Санкт-Петербург, Кантемировская ул., д.3, корп.1, каб. 208
Время работы: 8
Расписание
ORCID: 0000-0001-6078-1468
ResearcherID: O-7399-2016
Google Scholar
Блоги и соц. сети
ResearchGate
Руководитель
Кайсаров А. А.
Версия для печати

 

Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!
Сервис предназначен только для отправки сообщений об орфографических и пунктуационных ошибках.

Любица Ясенко

  • Начал работать в НИУ ВШЭ в 2018 году.

Образование, учёные степени

  • 2015
    PhD: Сплитский университет
  • 2011

    Msc: Сплитский университет, специальность «Экономика», квалификация «Специалист»

Учебные курсы (2021/2022 уч. год)

Учебные курсы (2020/2021 уч. год)

Публикации

Книги2

Статьи и главы в книгах8

Под редакцией1

Книга Neven S., Ljubica J. Market Research Methods in the Sports Industry / Ed. by J. Ljubica. Market Research Methods in the Sports Industry. L. : Emerald Group Publishing Ltd., 2018. doi

Конференции

  • 2021

    Academy of Management (Online). Доклад: Empower me or not: Influence of societal culture

  • 2020
    AMEC - Analytics for Management and Economics (Online). Доклад: Gender does (not) Matter: Job Role Congruity Theory of Leader Behavior Across Societal Cultures
  • AMEC - Analytics for Management and Economics (Online). Доклад: Response Set as a cross-cultural variable: Recent Empirical data from Cross-National Samples
  • AMEC - Analytics for Management and Economics (Online). Доклад: Are Leader traits drivers of Sustainability Values? Does Culture Matter?
  • 2019

    Academy of International Busines Annual Meeting 2019 (Copenhagen). Доклад: The Predator Rising: A model of expatriate manager post-entry corruption

  • The 2019 International Conference of Marketing and International Business (ICMIB) (Chongqing). Доклад: The interdependence between expatriate managerial paradoxes, identity, and creativity, innovation and knowledge transfer performance
  • 2015
    11th International Conference: Challenges of Europe: Growth, Competitiveness and Inequality (Split). Доклад: Influence of managerial cross-cultural competencies to the organizational Innovativeness of MNCs: the case Croatia
  • 2014
    7th International Conference: “An Enterprise Odyssey: Leadership, Innovation and Development for Responsible Economy (Split). Доклад: The Influence of the International exposure to the expatriate intent among business students in Croatia
  • 2013
    Academy of International Business (Istanbul). Доклад: International exposure and Cultural Intelligence: A Five-country comparison
  • 2012
    23rd DAAAM Inter. Symposium on Intelligent Manufacturing and Automation (Zadar). Доклад: The Role of Cultural Intelligence (CQ) in the strategy formulation process – application to the hotel industry
  • 1st International Scientific Conference, Economic and Social Development (Frankfurt). Доклад: Cultural intelligence (CQ) as a managerial success factor in the global organizations context
  • 3rd International Cruise Tourism Conference (Split). Доклад: Megaships and developing cultural tourism in Dubrovnik

Опыт работы

08/19: Chongqing Technology and Business University, (PR China), Visiting Scholar

04/20: University of Edinburgh Business School (UK), External Dissertation Advisor

07/15-07/18 - Tec de Monterrey (Mexico), Assistant Professor

07/18 - Guest Lecturer, University of Pavia, Faculty of Business & Economics, Department of Economics and Management, Italy (Invitation)

10/16-10/17- Universidad de Rosario (Bogota, Colombia); Visiting Professor

02/15-03/15: University of Wisconsin at Milwaukee (USA), Guest Lecturer (Invitation)

01/13 - 06/15: University of Split, Faculty of Economics (Croatia), Guest Lecturer

Расписание занятий на сегодня

Полное расписание

AMEC-2020: 4 месяца, 16 треков, более 20 стран

23 сентября в Питерской Вышке стартовала Analytics for Management and Economics Conference (AMEC) – ежегодная конференция, посвященная последним исследованиям в экономике и менеджменте. Она объединяет исследователей, преподавателей, студентов и участников бизнес-сообщества со всего мира на одной площадке, где можно поделиться своими идеями, наработками и найти единомышленников. В этом году AMEC полностью проходит в дистанционном формате и продлится до декабря.