Кешаварз Хамид
- Научный сотрудник:НИУ ВШЭ в Санкт-Петербурге / Санкт-Петербургская школа социальных наук и востоковедения / Лаборатория социальной и когнитивной информатики
- Начал работать в НИУ ВШЭ в 2022 году.
Образование, учёные степени
- 2017PhD: специальность Information and Knowledge Science
- 2004
Магистратура: Тегеранский университет, специальность «Библиотековедение и информационная наука», квалификация «Магистр»
Публикации9
- Статья Keshavarz H. A maturity model for digital information management in university libraries: a design science study // International Information and Library Review. 2022. P. 1-25. doi (в печати)
- Статья Keshavarz H. How faculty members share scientific information via social media: Factors and barriers // Journal of Distributed Computing and Systems. 2022. Vol. 4. No. 2. P. 13-21. (в печати)
- Статья Keshavarz H., Fallahnia S., Hamdi F. How university instructors apply the design principles for electronic courses: a comparative study based on Richard Mayer's model on multimedia learning // International Journal of Information and Learning Technology. 2022. Vol. 39. No. 4. P. 319-339. doi
- Статья Marefat R., Keshavarz H. Identifying Factors Effective in Developing Online Information Literacy Skills in Semnan University, Iran: A Contextual Exploratory Study // Internet Reference Services Quarterly. 2022. Vol. 26. No. 2. P. 95-119. doi
- Статья Keshavarz H., Norouzi Y. Measuring a Model on Credibility Evaluation of Scientific Websites: Exploring Relationships and Priorities // New Review of Academic Librarianship. 2022. Vol. 28. No. 3. P. 321-345. doi
- Статья Shabani A., Keshavarz H. Media literacy and the credibility evaluation of social media information: students’ use of Instagram, WhatsApp and Telegram // Global Knowledge, Memory and Communication. 2022. Vol. 76. No. 6/7. P. 413-431. doi
- Статья Keshavarz H., Esmailie Givi М., Kargar Azad Z. Quality assessment of E-learning website using asymmetric impact–performance analysis and Kano’s customer satisfaction model: a case study based on WebQual 4.0 // Information Discovery and Delivery. 2022 doi (в печати)
- Статья Keshavarz H. The Roles of Social Media in Information Services: Systematic Review and Expert Scrutiny // Libri. 2022 doi (в печати)
- Статья Norouzi Y., Keshavarz H., Jafari Athar Z. Evaluating children's websites from an information visualization perspective: findings of a comparative mixed-methods study // Electronic Library. 2021. Vol. 39. No. 6. P. 885-908. doi
Опыт работы
- Научный сотрудник, Лаборатория социальной и когнитивной информатики, НИУ ВШЭ - Санкт-Петербург, Ноябрь 2021- настоящее время
- Член редакционной коллегии сайта http://en.sbu.ac.ir (Shahid Beheshti University), Октябрь 2020 - настоящее время
- Исполнительный директор, Journal of Applied Psychology (ISC), (Февраль 2020- февраль 2021).
- Доцент – Shahid Beheshti University, Iran (Август 2018 – настоящее время).
- Доцент – Semnan University, Iran (Сентябрь 2010 – Июль 2018).
- Глава департамента (Library and Information Studies) Semnan University (ноябрь 2014-ноябрь 2016).
- Декан библиотеки. Faculty of Education and Psychology Sciences, Semnan University (Август 2011 – Август 2015).
- Декан отделения информатики. Faculty of Education and Psychology Sciences, Semnan University (Август 2011 – Aвгуст 2015).
- Стажер-исследователь (Iranian Research Institute for Information Science and Technology; responsible for research projects, editing and translating (2004 – настоящее время).