• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Postgraduate course 2022/2023

Contemporary issues in applied economics

Type: Elective course
Area of studies: Economics
When: 2 year, 1 semester
Mode of studies: offline
Open to: students of one campus
Instructors: Petr Parshakov
Language: English
ECTS credits: 4
Contact hours: 38

Course Syllabus

Abstract

Дисциплина реализуется в формате научных семинаров Международной лаборатории нематериальных активов НИУ ВШЭ. В курсе изучаются модели поведения экономических агентов, предлагаемые ведущими экономистами-исследователями для анализа экономических процессов в последнее время, рассматриваются модели принятия решений в условиях неопределенности, методы построения функций рыночного спроса на основе анализа поведения потребителя
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Основной целью изучения дисциплины является ознакомление аспирантов с передовыми модельными наработками ведущих ученых-экономистов в области прикладного экономического анализа.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • A student compares research design
  • A student can critically evaluate and rethink the accumulated experience (one's own and another's), think about professional and social activities.
Course Contents

Course Contents

  • Эмпирические корпоративные финансы
  • Интеллектуальный капитал малых и средних предприятий
  • Спорт и нематериальные активы
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Посещение научных семинаров IDLab
  • non-blocking Участие в обучающем воркшопе IDLab
  • non-blocking Выступление на семинаре IDLab
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2022/2023 1st semester
    0.4 * Посещение научных семинаров IDLab + 0.3 * Участие в обучающем воркшопе IDLab + 0.3 * Выступление на семинаре IDLab
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Business research methods, Bryman A., Bell E., 2003

Recommended Additional Bibliography

  • Advanced research methods for the social and behavioral sciences edited by John E. Edlund (Rochester Institute of Technology), Austin Lee Nichols (Connection Lab). (2019). Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edswao&AN=edswao.1032497149
  • Business research methods, Zikmund W.G, 1997
  • Joe F. Hair Jr, Michael Page, & Niek Brunsveld. (2019). Essentials of Business Research Methods. [N.p.]: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=2280258
  • Ted Gournelos, Joshua R. Hammonds, & Maridath A. Wilson. (2019). Doing Academic Research : A Practical Guide to Research Methods and Analysis. Routledge.