• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
For visually-impairedUser profile (HSE staff only)SearchMenu

Comparison of the International Companies' Marketing Mix Strategies across Different Segments and Brands in the Russian Cosmetic Market

Student: Vladimir Firsov

Supervisor:

Faculty: Faculty of World Economy and International Affairs

Educational Programme: International Business (Master)

Year of Graduation: 2018

Данная магистерская дипломная работа посвящена сравнению стратегий маркетингового микса международных компаний различных сегментов и брендов на российском рынке косметических средств. В первой теоретической главе дается обзор литературы по стратегиям маркетингового микса международных компаний в контексте косметического рынка в целом, а также излагаются особенности маркетингового микса для развивающихся стран. Категория средств по уходу за волосами была выбрана для практического анализа во второй главе данной дипломной работы, так как эта категория является самой большой и, следовательно, наиболее значимой для анализа на российском косметическом рынке. Вторая глава содержит анализ стратегий маркетингового микса международных компаний на российском рынке средств по уходу за волосами по всем четырем элементам маркетингового микса. Третья заключительная глава данной магистерской дипломной работы содержит основные выводы анализа и дает авторские рекомендации для брендов для обеспечения дальнейшего роста наряду с рекомендациями для дальнейших исследований по этой теме.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses